BestJobs: Peste o treime dintre românii care lucrează de acasă spun că sunt mai productivi decât la birou

BestJobs: Peste o treime dintre românii care lucrează de acasă spun că sunt mai productivi decât la birou

Numărul 13-14, 7-22 aprilie 2020  »  Roza vânturilor

Un angajat român din trei (29%) lucrează, în prezent, de acasă, iar peste o treime dintre aceștia (35%) au constatat că sunt mai productivi în această perioadă de muncă obligatorie la domiciliu, comparativ cu activitatea de la birou, pentru că nu mai pierd timp cu deplasarea zi de zi la locul de muncă, reiese dintr-un studiu realizat de BestJobs, informează Agerpres. Peste jumătate dintre salariații care lucrează în sistem de telemuncă în această perioadă au afirmat că le este ușor să se adapteze la acest stil, pentru că au experiență cu instrumentele digitale. Pe de altă parte, 5,1% dintre cei chestionați găsesc dificilă adaptarea.

Conform cercetării, din totalul celor care lucrează de acasă (29%), mai mult de o treime (35%) susțin că sunt mai productivi, în timp ce alți 17,5% spun că sunt mai concentrați, întrucât acasă nu mai sunt întrerupți de colegi, iar 10% se simt mai puțin stresați ca urmare a lipsei presiunii directe a șefului. În același context, numai 13% dintre cei care lucrează în sistem remote au declarat că sunt mai puțin eficienți, în condițiile în care trebuie să se ocupe și de treburi casnice sau să aibă grijă de copii.

Studiul BestJobs relevă, totodată, că principalele trei provocări privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le întâmpină angajații care lucrează de acasă sunt: lipsa unei comunicări eficiente cu restul echipei (15,7%), lipsa clarității în ceea ce privește sarcinile zilnice (11,82%) și comunicarea deficitară cu clienții (9,17%).

În ceea ce privește instrumentele de comunicare pe care le folosesc în prezent, cei mai mulți dintre angajați țin legătura cu managerul direct, cu restul echipei sau cu clienții prin conversații telefonice (13,6%), prin mesagerie instant (Whatsapp, Messenger, Slack etc.) în proporție de 10,93%, dar și prin e-mail (9,7%) și apeluri video (Skype, Zoom etc.), în cazul a 6,53% dintre participanți.

Întrebați cât de mult cred că se va prelungi această perioadă de izolare obligatorie și, implicit, de muncă remote, cei mai mulți dintre angajații chestionați (29,3%) sunt de părere că între o lună și două luni, iar 20,8% au indicat între două și trei luni. De asemenea, 15,52% dintre ei consideră că starea actuală s-ar putea prelungi chiar mai mult de trei luni, în vreme ce 22,57% dintre cei chestionați au spus că nu pot estima cât timp va dura starea de urgență.

„Aproape 70% dintre angajații români nu sunt deloc stresați sau doar puțin stresați că ar putea contracta coronavirusul în perioada imediat următoare, principalul motiv de stres fiind mai degrabă incertitudinea și faptul că nu știu cât va dura această perioadă de izolare la domiciliu impusă de autorități (49,21%). Când vine vorba despre starea emoțională a angajaților nevoiți să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, cei mai mulți dintre intervievați spun că izolarea le induce o stare de singurătate și de anxietate (20,1%), dar și de stres (19,05%) și chiar de depresie (7,41%)”, se menționează în concluziile studiului de specialitate.

Pe segmentul canalelor de informare, televiziunea rămâne cea mai importantă sursă pentru mai mult de trei sferturi dintre angajații români (76%). Acest mijloc de comunicare în masă este urmat de canalele oficiale folosite de autorități (47,27%) și de publicațiile online (54,67%). În clasament se mai află radioul, cu 14,46% dintre preferințe, opiniile medicilor (13,76%), familiei (7,94%) și ale prietenilor (6,17%).

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 16 - 30 martie 2020, pe un eșantion de 1.022 de utilizatori de internet din România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.