Cătălin Drulă: Viitoarele autostrăzi în România vor avea mai mult spaţiu între banda de circulaţie şi parapetul median

Cătălin Drulă: Viitoarele autostrăzi în România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Telex » Știri 4 ianuarie, 9:52  

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, a scris, pe Facebook, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, care a precizat că a semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor, relatează Agerpres. „Plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în iunie am scris un material în care analizam comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări. Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale. Înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Acum am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială”, a notat Cătălin Drulă.

La sfârșitul lunii iunie, Cătălin Drulă atrăgea atenția într-o postare pe Facebook că pe autostrăzile românești parapetul median este prea apropiat de banda de circulație. „În țări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Pentru șoferi condusul este astfel mai confortabil, senzația de «periat parapetul cu oglinda» neexistând. (…) Am făcut o cercetare comparativă, în special cu standardul de profil transversal de autostradă din Ungaria. Diferența vine din spațiul median, distanța dintre parapetele centrale de pe cele două sensuri este de 3 metri în România (măsurată de la fața acelor lise/glisiere ale parapetului), în timp ce în Ungaria este de doar 1,60 metri. Astfel, în România distanța între extremitatea marcajului median și lisa parapetului este de doar 25 cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90 cm. O diferență mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet”, afirma, pe 23 iunie, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, soluția consta în micșorarea spațiului median în România, dacă nu la 1,60 metri, ca în Ungaria, măcar o reducere la 2,50 metri de la 3 metri, cât este în prezent. De altfel, profilul de autostradă montan din România (spre deosebire de cel de șes/deal) are exact această dimensiune pentru spațiul median, spunea el.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.