Cătălin Drulă: Viitoarele autostrăzi în România vor avea mai mult spaţiu între banda de circulaţie şi parapetul median

Cătălin Drulă: Viitoarele autostrăzi în România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median

Telex » Știri 4 ianuarie 2021  

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spaţiu între banda de circulaţie şi parapetul median, a scris, pe Facebook, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, care a precizat că a semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor, relatează Agerpres. „Plecând de la observaţia că parapetul median este prea aproape de banda de circulaţie pe autostrăzi, în iunie am scris un material în care analizam comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România şi alte ţări. Specialişti din CNAIR au preluat atunci observaţia şi propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice şi au propus o modificare a Normelor actuale. Înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Acum am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuţie finalizat) vom scăpa de senzaţia de înghesuială”, a notat Cătălin Drulă.

La sfârşitul lunii iunie, Cătălin Drulă atrăgea atenţia într-o postare pe Facebook că pe autostrăzile româneşti parapetul median este prea apropiat de banda de circulaţie. „În ţări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras faţă de banda de circulaţie. Pentru şoferi condusul este astfel mai confortabil, senzaţia de «periat parapetul cu oglinda» neexistând. (…) Am făcut o cercetare comparativă, în special cu standardul de profil transversal de autostradă din Ungaria. Diferenţa vine din spaţiul median, distanţa dintre parapetele centrale de pe cele două sensuri este de 3 metri în România (măsurată de la faţa acelor lise/glisiere ale parapetului), în timp ce în Ungaria este de doar 1,60 metri. Astfel, în România distanţa între extremitatea marcajului median şi lisa parapetului este de doar 25 cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90 cm. O diferenţă mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet”, afirma, pe 23 iunie, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, soluţia consta în micşorarea spaţiului median în România, dacă nu la 1,60 metri, ca în Ungaria, măcar o reducere la 2,50 metri de la 3 metri, cât este în prezent. De altfel, profilul de autostradă montan din România (spre deosebire de cel de şes/deal) are exact această dimensiune pentru spaţiul median, spunea el.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.