Cheltuielile pentru turismul de agrement vor crește de trei ori până la 15 trilioane de dolari, până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement vor crește de trei ori până la 15 trilioane de dolari, până în 2040

Numărul 29-30, 30 iul. - 12 aug. 2025  »  Roza vânturilor

Cheltuielile pentru turismul de agrement vor crește de trei ori, până la 15 trilioane de dolari, până în 2040, impulsionate de excursii interne și piețele emergente, arată un nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), citat de Agerpres. „Turismul de agrement este pe cale să-și tripleze valoarea până în 2040, crescând de la 5 trilioane de dolari în prezent la 15 trilioane. Însă nu turismul internațional este motorul acestei creșteri spectaculoase. Adevăratul impuls vine de mai aproape: călătoriile de agrement interne sunt prognozate să genereze aproape 12 trilioane de dolari până în 2040, în timp ce călătoriile regionale se vor tripla, depășind 2 trilioane de dolari. Călătoriile internaționale vor înregistra cea mai rapidă creștere, dar vor rămâne cu cea mai mică pondere - ajungând la 1,4 trilioane de dolari”, se arată în studiul BCG care și-a propus să ofere o imagine asupra turistului viitorului.

Între timp, următorul val de turiști vine tot mai mult din piețe emergente precum China, India, Arabia Saudită și Vietnam - depășind țările tradițional dominante în turism, precum SUA, Marea Britanie și Germania, relevă concluziile raportului.

„Pe măsură ce mai mulți oameni își iau vacanțe - și o fac mai frecvent - asistăm la o schimbare profundă în ceea ce privește cine călătorește, ce așteaptă și cum își planifică călătoriile. Noile demografii, obiceiurile digitale și așteptările rescriu regulile jocului”, a declarat Christina Muhlenbein, director general și partener BCG, coautoare a raportului.

Milennialii și Generația Z sunt acum cei mai influenți turiști la nivel global. Ei își planifică mai multe călătorii și cheltuie mai mult decât generațiile mai în vârstă, fiind pricepuți în mediul digital și conștienți social, arată raportul.

De asemenea, călătoriile solo, cândva o nișă, au devenit obișnuite. „Între 18% și 39% dintre turiști afirmă că fac astfel de călătorii. De regulă, acestea sunt alese de tineri aventurieri în căutare de experiențe culturale, retrageri spirituale sau sejururi de wellness, în detrimentul vacanțelor clasice la plajă”, se mai arată în raport.

Potrivit sursei citate, călătoriile „bleisure” (business + leisure) nu sunt doar un fenomen apărut în pandemie, transmis autorii studiului. În China, India, Nigeria și Arabia Saudită, peste 70% dintre turiști plănuiesc să combine călătoriile de afaceri cu cele de agrement. În comparație, doar 15% până la 30% dintre călătorii din SUA, Marea Britanie și Germania fac acest lucru.

Legat de ceea ce își doresc turiștii, studiul realizat de BCG arată că în toate piețele analizate, relaxarea și timpul de calitate petrecut alături de cei dragi rămân principalele motive de călătorie, dar modul în care oamenii se relaxează se schimbă. Deși vacanțele tradiționale la plajă, aventurile urbane și experiențele în natură sunt încă populare, turiștii sunt tot mai motivați de explorarea culturală, retreaturile de sănătate și wellness, precum și de călătoriile spirituale sau religioase. De asemenea, turismul culinar este în plină expansiune, în special în rândul călătorilor din China, Vietnam și Indonezia, care consideră mâncarea un factor motivațional de top.

„Oamenii caută experiențe de călătorie care să reflecte cine sunt. Vacanțele tradiționale la plajă sau în oraș nu și-au pierdut farmecul. Însă tot mai mulți turiști prioritizează sensul, confortul și împlinirea personală alături de relaxare”, a spus Dennis Utzerath, director general și partener BCG, coautor al raportului.

Raportul mai arată că Inteligența Artificială va fi noul agent de turism, având în vedere că tot mai mulți turiști - în special cei din piețele emergente - apelează la inteligența artificială pentru a-și planifica călătoriile. Mulți consumatori din China (65%), India (59%), Indonezia (58%) și Vietnam (51%) declară că folosesc instrumente și chatboți bazați pe AI pentru a-și planifica și rezerva călătoriile. Totuși, între 79% și 85% dintre turiștii din aceleași piețe afirmă că interacțiunile umane rămân importante.

„Turiștii de mâine arată diferit - cine sunt, cu cine (sau fără cine) călătoresc, ce așteaptă și cum iau decizii. Pentru a rămâne relevante, companiile din turism trebuie să anticipeze aceste schimbări - altfel riscă să nu mai fie incluse în itinerariu”, a spus Lara Koslow, director general și partener senior BCG, coautoare a raportului.

Sondajul a fost realizat pe aproape 5.000 de turiști din 11 țări, de Departamentul pentru Analiza Comportamentului Consumatorului din cadrul BCG, alături de o analiză a tiparelor de călătorie din 68 de piețe.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.