Colliers: Piața hotelieră din România și-ar putea reveni în partea a doua a anului 2021

Colliers: Piața hotelieră din România și-ar putea reveni în partea a doua a anului 2021

Numărul 12, 31 mar.-6 apr. 2021  »  Analize și sinteze

Piața hotelieră din România ar putea începe să-și revină în a doua jumătate a acestui an, susținută de un avans al turismului internațional, sunt de părere consultanții Colliers, în raportul anual de specialitate, citat de Agerpres. „Unii dezvoltatori și-au continuat proiectele din zona de ospitalitate și au găsit modalități de a negocia cu băncile finanțatoare, confirmând încrederea pe termen lung în această piață a unor jucători cu o situație financiară robustă. (…) Chiar și în timpul pandemiei, noutatea unui brand, designul atractiv și un bun raport calitate-preț au atras un grad de ocupare de 20%-30% în timpul săptămânii și de 45%-50% în weekend-uri. În ceea ce privește proiectele, există încă puține hoteluri în lucru, iar mărcile caută locații bune pentru a se afilia”, susțin specialiștii.

PUBLICITATE
La nivelul Bucureștiului, gradul de ocupare a continuat să fie redus, de 10%-15%, ținându-se cont de faptul că orașul nu reprezintă o opțiune tradițională de vacanță de vară, fiind preferat mai degrabă pentru călătoriile de afaceri.

„Venitul mediu zilnic pe cameră disponibilă (ADR) a fost, de asemenea, afectat, dar într-o măsură mai mică. Media ADR între iunie și august a scăzut cu 20%-25%, comparativ cu media înregistrată în 2019, în aceeași perioadă, atingând un nivel de 250 lei/cameră/noapte. Mai mult, rezultatul combinat al limitărilor de călătorie și al regulilor guvernamentale privind distanțarea socială au contribuit la amânarea sau anularea multor evenimente, conferințe sau convenții de nivel înalt, care au dus direct la scăderea călătoriilor pentru afaceri și agrement. Pandemia a schimbat fundamental experiența clienților și anumite tipuri de călătorii, precum summit-urile, care ar putea să nu mai revină niciodată pe deplin la nivelurile pre-pandemie. Cum va dura ceva timp până când și călătoriile de afaceri internaționale își vor reveni, turismul local va continua să joace acum mai mult decât oricând un rol foarte important. Schimbările operaționale, în special legate de sănătate, curățenie și flexibilitate și folosirea spațiilor exterioare vor fi în prim-plan”, se arată în raportul Colliers.

În viziunea consultanților, măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, precum purtarea măștii, prezentarea unui test PCR cu rezultat negativ sau a adeverinței de vaccinare împotriva coronavirusului sunt „ingrediente necesare pentru ca industria turismului și a ospitalității să recâștige o oarecare vitalitate”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.