Colliers: Retailerii care vând şi online estimează afaceri în creştere chiar şi cu peste 50%, în acest an

Colliers: Retailerii care vând și online estimează afaceri în creștere chiar și cu peste 50%, în acest an

Numărul 44, 10-16 nov. 2020  »  Analize și sinteze

Toți jucătorii din retail, care au și vânzări online, se așteaptă ca acest segment să genereze o pondere mai mare din cifra de afaceri în 2020, comparativ cu anul anterior, un sfert dintre aceștia estimând creșteri chiar și de peste 50%, conform unui sondaj realizat de Divizia retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriași și proprietari din sectorul de retail din România, informează Agerpres. Datele centralizate în cercetarea de specialitate relevă faptul că, pentru majoritatea respondenților (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, unii raportând scăderi și de 40% ale numărului de clienți care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puțin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail și de divertisment a fost, în medie, cu cel puțin 20% sub indicele de referință stabilit în septembrie.

Cu toate acestea, 15% dintre respondenți, cu activitate în principal în domenii precum alimentație, discount sau decorațiuni interioare, au observat o creștere sau menținerea la nivel constant a traficului de la an la an.

În ceea ce privește vânzările, peste un sfert (27%) dintre cei chestionați au declarat că vânzările din perioada iulie - septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeași perioadă a anului trecut, însă oamenii care intră în centrele comerciale cheltuiesc, în prezent, mai mult într-o sesiune de cumpărături decât în trecut.

Potrivit sondajului, pe fondul stării de urgență, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se așteaptă ca afacerile din 2020 să fie mai mici decât în 2019 cu 30% până la 50%.

Pe de altă parte, există categorii de retaileri (precum cei din zona de retail alimentar - hipermarketuri/supermarketuri, bricolaj, decorațiuni pentru casă sau articole sportive) care au fost mai puțin afectați și se așteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în acest an.

În plus, un retailer din doi dorește să își sporească prezența online, doar 10% dintre respondenți doresc să-și reducă prezența în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel și pe o combinație între serviciile din magazin și cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenționează să-și extindă prezența în parcurile de retail și în centrele comerciale dominante.

Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerțul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenți așteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Totodată, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puțin 20% dintre veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenți, de la 21% în sondajul similar desfășurat de Colliers la începutul acestui an.

În ceea ce privește chiriile, majoritatea chiriașilor din spațiile de retail se așteaptă la o scădere, anul viitor. De partea proprietarilor de spații de retail, aproape 90% așteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească.

La nivel general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puțin mai pesimiști decât cei din alte domenii ale pieței imobiliare, cum ar fi birourile sau industrial, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector, susțin consultanții. Astfel, doi din trei respondenți se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor până la sfârșitul anului 2021.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.