Colliers: Retailerii care vând și online estimează afaceri în creștere chiar și cu peste 50%, în acest an
Numărul 44, 10-16 nov. 2020 » Analize și sinteze
T
Cu toate acestea, 15% dintre respondenţi, cu activitate în principal în domenii precum alimentaţie, discount sau decoraţiuni interioare, au observat o creştere sau menţinerea la nivel constant a traficului de la an la an.
În ceea ce priveşte vânzările, peste un sfert (27%) dintre cei chestionaţi au declarat că vânzările din perioada iulie - septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă oamenii care intră în centrele comerciale cheltuiesc, în prezent, mai mult într-o sesiune de cumpărături decât în trecut.
Potrivit sondajului, pe fondul stării de urgenţă, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se aşteaptă ca afacerile din 2020 să fie mai mici decât în 2019 cu 30% până la 50%.
Pe de altă parte, există categorii de retaileri (precum cei din zona de retail alimentar - hipermarketuri/supermarketuri, bricolaj, decoraţiuni pentru casă sau articole sportive) care au fost mai puţin afectaţi şi se aşteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în acest an.
În plus, un retailer din doi doreşte să îşi sporească prezenţa online, doar 10% dintre respondenţi doresc să-şi reducă prezenţa în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel şi pe o combinaţie între serviciile din magazin şi cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenţionează să-şi extindă prezenţa în parcurile de retail şi în centrele comerciale dominante.
Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerţul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenţi aşteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Totodată, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puţin 20% dintre veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenţi, de la 21% în sondajul similar desfăşurat de Colliers la începutul acestui an.
În ceea ce priveşte chiriile, majoritatea chiriaşilor din spaţiile de retail se aşteaptă la o scădere, anul viitor. De partea proprietarilor de spaţii de retail, aproape 90% aşteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească.
La nivel general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puţin mai pesimişti decât cei din alte domenii ale pieţei imobiliare, cum ar fi birourile sau industrial, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector, susţin consultanţii. Astfel, doi din trei respondenţi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor până la sfârşitul anului 2021.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei