Consiliul Concurenței schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenței schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Telex » Știri 10 iunie, 9:36  

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață, informează autoritatea de concurență, potrivit Agerpres. Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.

Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziționează produse din farmacii. Pe baza datelor și informațiilor obținute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenței a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maximum 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

„Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea”, se menționează într-un comunicat al instituției.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!

Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.