Cristian Pelivan (ARMO): Aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România apelează la comerțul electronic

Cristian Pelivan (ARMO): Aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România apelează la comerțul electronic

Numărul 41, 19-25 oct. 2022  »  Conectarea la era digitală

Afacerile din piața românească de e-commerce au ajuns la 7 miliarde de euro, iar aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România comandă online, a declarat, într-o conferință de specialitate, Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), relatează Agerpres. „Atunci când vorbim despre comerțul electronic, vorbim despre unul dintre cele mai performante sectoare care, practic, aproape și-a triplat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 2,8 miliarde de euro, în 2017, la 7 miliarde de euro, în 2022. De asemenea, un salt important e și în ceea ce privește numărul de clienți care apelează la comerțul electronic. Am ajuns, astăzi, la aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România, în contextul în care cam 90% din populația adultă a României folosește Internetul. Un salt uriaș a fost făcut în anul 2020. În 2019, acest proces era de 23% și iată că, din 2020, s-a stabilizat la 45%, o dublare practic. Avantajul comerțului online este faptul că toți cei care au venit în timpul pandemiei și au cumpărat ceva online au rămas clienți. Adică e un grad de retenție care se vede foarte rar”, a afirmat Cristian Pelivan.

Estimările reprezentantului ARMO arată că urmează o perioadă de așezare a pieței de comerț electronic, în timp ce investițiile companiilor în zona digitală sunt esențiale pentru dezvoltare.

„Deși urmează o perioadă mai dificilă, comerțul online se va dovedi o alegere bună, pentru că ne scutește de o grămadă de drumuri, faci economii la transport, la benzină, nu te plimbi prin mai multe magazine. Găsești totul la câteva click-uri distanță și comerțul online este, totodată, și un sector economic extrem de digitalizat, ceea ce înseamnă că are o productivitate mai bună, are o eficiență mai bună. Crizele sunt naturale, nu ai cum să le eviți, e un fenomen ciclic, dar am încredere că și în acest context oamenii vor continua să vadă avantajele de a cumpăra online și vor continua să o facă. Acum noi estimăm o perioadă mai de așezare. Ceea ce s-a întâmplat în pandemie a fost ceva excepțional. În continuare, pe măsură ce companiile încep să investească în zona aceasta digitală și încep să vândă tot mai mult online, evident crește și oferta și atunci poate vor veni tot mai multe persoane. Pe de altă parte, este și posibil să fi ajuns la un prag în ceea ce privește competențele consumatorilor. Pe măsură ce devine tot mai ușor pentru oameni să comande online, trecem și pe această barieră a competențelor. Trebuie și un pic de curaj ca oamenii să vadă că nu e atât de greu. Și atunci poate vom depăși și pragul acesta de 45% dintre utilizatori de Internet, pentru că, până la urmă, dacă știi să dai Like pe Facebook, poți să plasezi și o comandă online”, a susținut directorul executiv al ARMO.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.