Eurostat: România, 1% din totalul cererilor de înregistrare a unei mărci comunitare
Telex » Știri
25 aprilie 2016
Un număr de aproape 90.000 de cereri de înregistrare a unei mărci comunitare au fost primite în 2015 de Oficiul European pentru Proprietatea Intelectuală (EUIPO) de la statele membre UE, pe primul loc fiind Germania cu 20.447 de cereri sau 23% din total, în timp ce din România au venit doar 652 de cereri sau 1% din total, informează Oficiul european de statistică (Eurostat). Raportat la numărul de locuitori, cel mai mare număr de astfel de cereri au venit, în 2015, din Luxemburg (2.190 de cereri la un milion de locuitori), la polul opus situându-se țara noastră, cu 32,8 de cereri la un milion de locuitori.
Numărul de 89.420 de cereri de înregistrare a unei mărci primite în 2015 de EUIPO este de aproape patru ori mai mare decât cel înregistrat la mijlocul anilor 1990. În ultimii ani, numărul de cereri de înregistrare a unei mărci comunitare venite de la statele membre a crescut constant, cu excepția încetinirii înregistrate în timpul crizei economice și financiare din 2008.
Cererile formulate în 2015 de statele membre UE au reprezentat 70% din totalul cererilor pentru înregistrarea uni mărci comunitare primite de EUIPO în acel an, numărul total de cereri fiind de 130.385. Cel mai mare număr de cereri de înregistrare a unei mărci comunitare venite la EUIPO din afara UE au fost făcute de SUA (16.881), urmată de China (4.153), Elveția (3.997), Japonia (2.593) și Coreea de Sud (2.038 de cereri). (Sursa: Agerpres)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială