
În T4 din 2020, rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 ani) a fost de 65,8%, în scădere față de trimestrul anterior
Numărul 12, 31 mar.-6 apr. 2021 » Breviar statistic
În ultimul trimestru al anului trecut, rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 ani) a fost de 65,8%, potrivit datelor publicate de Institutul Naținal de Statistică (INS). În intervalul analizat, rata de ocupare a populației în vârstă de 20-64 ani a fost de 70,9%, cu 0,9 puncte procentuale (pp) peste ținta națională de 70% stabilită în contextul Strategiei Europa 2020. În aceeași perioadă, populația activă a României era de 8,975 milioane persoane, din care 8,505 milioane persoane erau ocupate și 470.000 erau șomeri.
Rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 ani) a fost, în T4 din 2020, de 65,8%, în scădere față de trimestrul anterior cu 0,2 pp. Gradul de ocupare a fost mai mare la bărbați (75,0% față de 56,3% la femei) și la persoanele din mediul urban (67,7% față de 63,5% în mediul rural). Rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) a fost de 25,2%.
Rata șomajului în T4 din 2020 a fost de 5,2%, valoare egală cu cea înregistrată în trimestrul anterior.
Pe sexe, ecartul dintre cele două rate ale șomajului a fost de 0,2 pp (5,3% la bărbați față de 5,1% la femei), iar pe medii rezidențiale, de 1,9 pp (6,3% în mediul rural, față de 4,4% în mediul urban).
Pe grupe de vârstǎ, rata șomajului a atins nivelul cel mai ridicat (17,1%) în rândul tinerilor (15-24 ani).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială