![Kaspersky: Restricțiile totale din perioada pandemiei au afectat financiar două treimi dintre IMM-uri, la nivel global Kaspersky: Restricțiile totale din perioada pandemiei au afectat financiar două treimi dintre IMM-uri, la nivel global](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/4uCWsRvyY7KHwPU_OZs8xCXObLfRYS_b9E3Zb-GXKUstlKZA8qgQCvKo4zSwXRA2eoXo0KjCLBaY84wyJxwFLQ/kaspersky-restrictiile-totale-din-perioada-pandemiei-au-afectat-financiar-doua-treimi-dintre-imm-uri-a8447.jpg)
Kaspersky: Restricțiile totale din perioada pandemiei au afectat financiar două treimi dintre IMM-uri, la nivel global
Numărul 37, 6-12 oct. 2021 » Lumea în care trăim
Două treimi (66%) dintre companiile mici și mijlocii globale au fost afectate din punct de vedere financiar de lockdown-urile naționale, în timp ce trei din zece entități (29%) au ales să dezvolte noi produse pentru a răspunde situației dificile, arată datele unui studiu recent realizat de Kaspersky, citat de Agerpres. „Capacitatea de a răspunde în mod adecvat la o criză poate permite unui business să profite la maximum de ea. Potrivit lui Steven Callander, profesor de economie politică la Stanford Graduate School of Business, «obiectivul este de a trata o criză ca pe o problemă de management» și «să profite de lumina reflectoarelor». Sub impactul pandemiei, deciziile au fost deosebit de complexe. Organizațiile au trebuit să ia în considerare factorii externi - lockdown, noi cerințe sanitare, un stil de viață radical schimbat - și capacitățile lor de afaceri”, se menționează într-un comunicat al Kaspersky. Pe lângă lansarea de noi produse și servicii (29%), ca răspuns activ, fiecare a cincea organizație a intrat în noi segmente de business (21%). În acest context, pentru companiile din sectorul evenimente, divertisment, artă și cultură sau chiar din sectorul medical acest lucru a însemnat lansarea unei alternative digitale a ofertelor lor fizice; pentru magazine sau restaurante - vânzarea online și procesul de livrare la domiciliu; pentru producători - fabricarea de măști, dezinfectant și alte accesorii medicale sau chiar concentrarea pe furnizarea de bunuri pentru confortul casei.
De asemenea, printre alte măsuri anticriză, previzibil cea mai comună a fost aceea de a permite tuturor sau majorității angajaților să lucreze de la distanță (46%).
Conform studiului de specialitate, cele mai multe decizii au vizat în continuare optimizarea cheltuielilor: organizațiile au introdus diminuări bugetare (38%), salarii sau ore de lucru reduse (35%), au redirecționat bugetele sau au oprit planurile de investiții (30%). În plus, una din zece companii a trebuit să ia măsuri critice, cum ar fi concedierea angajaților (12%) sau oprirea plății facturilor (11%).
Kaspersky a lansat platforma Cybersecurity on a Budget cu ghiduri gratuite pentru companiile care doresc să fie mai pregătite și mai sigure în lumea digitală.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”