
MADR: Deficitul României la comerțul cu produse agroalimentare a crescut de aproape șapte ori în primul trimestru
Numărul 14-15, 5-18 iulie 2016 » Breviar statistic
Deficitul României la comerțul cu produse agroalimentare s-a adâncit de aproape șapte ori în primul trimestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2015, până la 234,3 milioane de euro, potrivit datelor furnizate Agerpres de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). În primele trei luni din 2015, deficitul înregistrat la produsele agroalimentare a fost de 34,9 milioane de euro.
Potrivit sursei citate, România a exportat 2,595 milioane de tone de produse agroalimentare, în valoare de peste 1,208 miliarde de euro, în primele trei luni ale anului, în scădere cu 17,4% din punct de vedere cantitativ față de perioada similară din 2015, când exporturile în țările intra și extracomunitare au totalizat 3,145 milioane tone, iar încasările au depășit de 1,28 miliarde de euro.
Pe de altă parte, importurile de produse agroalimentare au totalizat 1,497 milioane de tone în primul trimestru din acest an, o cantitate pentru care s-au cheltuit peste 1,497 miliarde de euro, în timp ce, în 2015, au fost importate 1,696 milioane de tone de alimente, valorând 1,315 miliarde de euro.
Produsele care au adus cele mai multe încasări în primele trei luni din acest an au fost țigările de foi, trabucurile și țigaretele, respectiv 224,622 milioane de euro pentru 15.825 de tone, fiind urmate de grâu, cu 215,41 milioane euro (1,207 milioane de tone). Porumbul a ocupat poziția a treia la încasări din exporturi, cu 198,12 milioane euro (669.566 tone), iar semințele de floarea soarelui, chiar sfărâmate, au adus României un câștig de 94,9 milioane de euro (123.279 tone) în primul trimestru al anului 2016.
Potrivit statisticii MADR, produsele de brutărie, patiserie și biscuiți au fost cele mai importate în primele trei luni ale anului, sumele cheltuite depășind 58 de milioane de euro pentru 29.494 tone, precum și carnea de porc, proaspătă sau refrigerată (35.240 tone), valorând 52,083 milioane de euro. Uniunea Europeană este în continuare principalul partener al României în comerțul cu produse agroalimentare.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială