Patru din zece abonamente mobile înregistrate la nivel global vor fi 5G, până în 2026

Patru din zece abonamente mobile înregistrate la nivel global vor fi 5G, până în 2026

Numărul 48, 8-14 dec. 2020  »  Conectarea la era digitală

Numărul abonamentelor 5G va ajunge la 220 de milioane la nivel global, până la sfârșitul acestui an, iar peste un miliard de oameni vor avea acces la noua tehnologie, arată datele incluse în Raportul de Mobilitate al Ericsson (Ericsson Mobility Report), relatează Agerpres. Conform cercetării, din cele 220 de milioane de abonamente de 5G estimate, aproape 80% se vor înregistra în China. În acest ritm, specialiștii anticipează că, până în anul 2026, patru din zece abonamente mobile vor fi 5G, echivalentul unui număr de 3,5 miliarde, în întreaga lume.

De asemenea, conexiunile FWA, oferite în prezent de aproape două treimi dintre furnizorii de servicii, vor crește de trei ori până la sfârșitul anului 2026, la peste 180 de milioane, ceea ce va reprezenta un sfert din traficul de date al rețelelor mobile.

Raportul Ericsson relevă, totodată, că, în 2020, mai mult de un miliard de persoane (15% din populația lumii) vor locui într-o zonă cu acoperire 5G, iar peste șase ani 60% din populație va avea acces la acest tip tehnologie.

În același context, experții susțin că succesul 5G nu se va limita doar la acoperire sau la abonamente, ci valoarea sa va fi determinată și de noi cazuri de utilizare și aplicații, iar primele au început deja să apară.

„IoT esențial, destinat aplicațiilor care solicită livrarea datelor într-o durată de timp specificată, va fi introdus în rețelele 5G. Acest lucru va face posibilă o gamă largă de servicii cu limită de timp pentru consumatori, companii și instituții publice din diferite sectoare, cu rețele 5G publice și dedicate. Cloud gaming-ul este o altă categorie de aplicații emergente. Capabilitățile combinate oferite de rețelele 5G și tehnologiile edge compute vor permite serviciilor de streaming de jocuri de pe smartphone-uri să concureze cu o calitate a experienței (QoE) egală cu cea de pe PC sau consolă, deschizând drumul pentru jocuri inovatoare, captivante, bazate pe mobilitate”, se arată în raportul citat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.