Paul Anghel (ANPC): De la 1 ianuarie, am primit 298 de sesizări de la consumatori români privind serviciile prestate pe piaţa liberă de energie

Paul Anghel (ANPC): De la 1 ianuarie, am primit 298 de sesizări de la consumatori români privind serviciile prestate pe piața liberă de energie

Telex » Știri 1 martie, 9:21  

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a primit, de la începutul lunii ianuarie până în prezent, 298 de sesizări cu privire la nemulțumirile consumatorilor legate de serviciile prestate pe piața liberă de energie, a declarat într-o conferință privind liberalizarea pieței de energie, directorul general al instituției, Paul Anghel, relatează Agerpres. „Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulțumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piață liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiționale, sau nemulțumiri legate de prețul pe kWh sau pe metru cub”, a spus Paul Anghel.

El a subliniat că, din perspectiva informării consumatorilor, atât Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), cât și ANPC au făcut publice informații cu privire la posibilitatea consumatorilor de alege unul sau altul dintre furnizori și că, din perspectiva supravegherii pieței, împreună cu ANRE, în perioada următoare, va fi demarat un control amplu legat, inclusiv legat de clauzele abuzive din contractele existente la noii furnizori de energie electrică și gaze naturale. „Acolo unde vom constata că sunt clauze care creează dezechilibre semnificative între drepturi și obligații le vom trimite instanțelor judecătorești să se pronunțe asupra caracterului abuziv sau, pe cale, amiabilă vom discuta cu reprezentanții operatorilor economici pentru a modifica acele clauze”, a subliniat Paul Anghel, precizând că acele 298 de reclamații dau teme pentru controalele pe care instituția le face pentru supravegherea pieței la nivel național.

Acesta a mai menționat că ANPC a postat mesaje de informare pe site-ul instituției, pe Facebook și pe celelalte canale de comunicare și că, în urma discuțiilor cu ministrul energiei, Virgil Popescu, cu conducerea Consiliului Concurenței și a ANRE, s-a constatat că sunt anumite societăți care nu informau corect consumatorii cu privire la posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.