Paul Anghel (ANPC): De la 1 ianuarie, am primit 298 de sesizări de la consumatori români privind serviciile prestate pe piaţa liberă de energie

Paul Anghel (ANPC): De la 1 ianuarie, am primit 298 de sesizări de la consumatori români privind serviciile prestate pe piața liberă de energie

Telex » Știri 1 martie 2021  

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit, de la începutul lunii ianuarie până în prezent, 298 de sesizări cu privire la nemulţumirile consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie, a declarat într-o conferinţă privind liberalizarea pieţei de energie, directorul general al instituţiei, Paul Anghel, relatează Agerpres. „Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe kWh sau pe metru cub”, a spus Paul Anghel.

El a subliniat că, din perspectiva informării consumatorilor, atât Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), cât şi ANPC au făcut publice informaţii cu privire la posibilitatea consumatorilor de alege unul sau altul dintre furnizori şi că, din perspectiva supravegherii pieţei, împreună cu ANRE, în perioada următoare, va fi demarat un control amplu legat, inclusiv legat de clauzele abuzive din contractele existente la noii furnizori de energie electrică şi gaze naturale. „Acolo unde vom constata că sunt clauze care creează dezechilibre semnificative între drepturi şi obligaţii le vom trimite instanţelor judecătoreşti să se pronunţe asupra caracterului abuziv sau, pe cale, amiabilă vom discuta cu reprezentanţii operatorilor economici pentru a modifica acele clauze”, a subliniat Paul Anghel, precizând că acele 298 de reclamaţii dau teme pentru controalele pe care instituţia le face pentru supravegherea pieţei la nivel naţional.

Acesta a mai menţionat că ANPC a postat mesaje de informare pe site-ul instituţiei, pe Facebook şi pe celelalte canale de comunicare şi că, în urma discuţiilor cu ministrul energiei, Virgil Popescu, cu conducerea Consiliului Concurenţei şi a ANRE, s-a constatat că sunt anumite societăţi care nu informau corect consumatorii cu privire la posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.