Piața serviciilor de corporate intelligence din România a ajuns la aproape 10 milioane de euro, anul trecut

Piața serviciilor de corporate intelligence din România a ajuns la aproape 10 milioane de euro, anul trecut

Numărul 25-26, 30 iun.-12 iul. 2021  »  Analize și sinteze

Valoarea pieței serviciilor de corporate intelligence din România s-a apropiat de 10 milioane de euro, în 2020, iar aproximativ 10% dintre companii accesează astfel de servicii, atunci când sunt implicate într-o tranzacție, fie că este vorba despre o fuziune, fie despre o achiziție, relevă o analiză a Corporate Intelligence Agency, citată de Agerpres. „Corporate intelligence înseamnă, înainte de toate, un ajutor neprețuit pentru investitorii locali, străini sau newcomers, care nu sunt familiarizați cu piața pe care doresc să se dezvolte, și care vor să înțeleagă componentele-cheie care caracterizează o piață concretă. Este o piață suport, dedicată exclusiv mediului de business, care urmărește să eficientizeze procesele de dezvoltare și să maximizeze protecția la risc. Devenind o componentă-cheie pentru multe companii mari, valoarea pieței locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creșterii interesului față de astfel de servicii, în contextul profesionalizării mediului de business și al conștientizării că informația livrează cunoaștere și reprezintă un instrument util și important în procesul de luare a deciziilor. În România, clienții care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaționale din industriile de retail, investment, banking, producție, farmaceutică, IT, oil & gas, construcții, logistică, asigurări, telecom etc.”, menționează sursa citată.

Potrivit specialiștilor, companiile care accesează servicii de corporate intelligence o fac din nevoia de cunoaștere referitoare la situații, persoane sau companii de interes, cunoaștere necesară în cadrul procesului decizional la nivelul companiei.

O altă categorie de clienți este interesată de îmbunătățirea sistemelor de risk managament și compliance și se confruntă cu fraude interne sau potențiale fraude interne, care riscă să le pună în pericol reputația și patrimoniul.

„În ultimii trei ani, piața de corporate intelligence din România a cunoscut o deschidere mult mai mare față de investitorii străini și față de acele companii care navighează printre procese operaționale complexe, printr-o multitudine de colaboratori și de competitori. Rămâne însă departe de piețele mature din Occident sau din spațiul anglo-saxon. Aici, companiile de corporate & competitive intelligence au tradiție, unele având istoric de 20-30 de ani, altele sunt listate la bursă, au birouri deschise în marile centre financiare, la Londra, New York, Zurich, Dubai etc. Mai mult, majoritatea clienților companiilor de profil sunt entități listate la bursă, unde reputația brandului valorează, uneori, mai mult decât o pierdere financiară”, se arată în analiza de specialitate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.