Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

Numărul 12, 4-10 aprilie 2017  »  Agenda CECCAR

La Slobozia a avut loc, în luna martie, seminarul cu tema Noile taxe și proceduri privind înființarea entităților juridice, organizat de Filiala CECCAR Ialomița. Au participat la dezbaterile profesionale membri ai filialei, precum și Constantin Bratu, directorul Oficiului Registrului Comerțului (ORC) de pe lângă Tribunalul Ialomița.

Discuțiile au abordat teme de interes pentru profesioniștii contabili, fiind evidențiate noutățile legislative privind eliminarea unor taxe și tarife. Totodată, au fost prezentate informații utile pentru membri, mai ales pentru cei care au ales să furnizeze servicii integrate propriilor clienți incluzând în propriul pachet și efectuarea operațiunilor specifice de înființare și modificare a actelor de constituire a societăților.

Astfel, au fost discutate efectele Legii nr. 1/2017, cu accent pe modificările pe care actul normativ le-a adus Legii nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență. S-a evidențiat că de la intrarea în vigoare a actului normativ nu se mai percep taxe și tarife pentru operațiunile de înregistrare în registrul comerțului, iar fondul de lichidare prevăzut de Legea nr. 85/2014 va fi susținut de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiției, precum și din preluarea a 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență, inclusiv din fondurile obținute din vânzarea bunurilor din averea debitorului, sumă care va fi inclusă în categoria cheltuielilor aferente procedurii. De asemenea, s-a specificat că acoperirea cheltuielilor de publicare a BPI se va suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiției.

Totodată, profesioniștii contabili au trecut în revistă, împreună cu reprezentantul ORC, și taxele care au rămas în vigoare, printre care cele pentru operațiunile de eliberare de informații, extrase de registru și certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului.

În ceea ce privește entitățile juridice care fac obiectul înregistrărilor în registrul comerțului, discuțiile au relevat necesitatea clarificării sintagmei „entități juridice”, în sensul delimitării tipurilor de înregistrări în registrul comerțului, respectiv înregistrări de profesioniști constituiți ca societăți, potrivit Legii nr. 31/1990, Legii nr. 466/2004, ori Legii nr. 1/2005, profesioniști care au statut de persoane juridice (dobândesc personalitate juridică prin înregistrarea în registrul comerțului) și profesioniști persoane fizice care desfășoară activități economice în una dintre formele de organizare prevăzute de OUG nr. 44/2008.

Alte teme discutate de participanți au fost economia socială și constituirea de întreprinderi sociale. Dezbaterile punctuale și exemplificarea diverselor aspecte ale modificărilor legislative amintite au ajutat profesioniștii contabili în punerea lor în practică și au evidențiat noi oportunități de dezvoltare a activității profesionale.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.