La început a fost cuvântul...

Management și lingvistică

Prezentarea și comentarea, în mass-media, a unor proiecte de acte normative au generat o „inflație” de formule care – într-un fel sau altul – vizează managementul și managerii. Astfel, ne-a fost dat să citim și să auzim sintagme de felul „manager bazat pe cunoștințe”, „manager profesionist”, „manager privat”, „manageriatul și gestionarea afacerilor”, „conducătorul echipei și managerul acesteia”, „titularii posturilor manageriale și specialiștii întreprinderii”, „capacitatea managerilor de a conduce, de a decide, de a prevedea, de a anticipa”.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Agenda CECCAR

Conferința Națională a CECCAR

Profesioniști contabili din întreaga țară, reprezentanți ai unor instituții și ai conducerii CECCAR de la nivel național se vor reuni sâmbătă, 8 aprilie a.c., la București, cu ocazia Conferinței Naționale de dare de seamă și alegeri a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Evenimentul se va desfășura la Rin Grand Hotel, începând cu ora 9.00.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Argeș, partener al conferinței Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor

CECCAR Argeș, partener al conferinței Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor

Universitatea „Constantin Brâncoveanu” din Pitești, prin Facultatea de Finanțe-Contabilitate și Centrul de Cercetări Financiar-Contabile, a organizat, la 17 martie a.c., cea de-a doua ediție a Conferinței Științifice Internaționale Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor. Filiala Argeș a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a fost partener al manifestării.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Accountancy Europe: Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală

Accountancy Europe: Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală

Accountancy Europe a găzduit la Bruxelles, în perioada 28-29 martie a.c., Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală. Președintele CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, a reprezentat profesia contabilă din România la aceste evenimente de referință. Dezbaterile strategice ale Ședinței Adunării Membrilor, desfășurată la 28 martie a.c., s-au axat pe viitorul auditului și certificării, fiscalitate și relația organismului cu EFAA (European Federation of Accountants and Auditors).

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Dolj: Seminar pe teme de fiscalitate cu specialiști ai AJFP

CECCAR Dolj: Seminar pe teme de fiscalitate cu specialiști ai AJFP

Filiala Dolj a organizat, la 29 martie a.c., un seminar cu profesioniștii contabili, la care au participat reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice. Viorel Ghencea, șeful Biroului asistență contribuabili, Mihai Cristian Vizdei, inspector principal – Direcția asistență contribuabili mijlocii, și Aura Bulicea, consilier, au discutat cu profesioniștii contabili noutățile legislative din domeniul fiscal, discuțiile abordând atât noțiuni, concepte, cât și aspecte practice, cu accent pe activitatea financiar-contabilă.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Gorj: Dezbateri referitoare la înființarea societăților de expertiză contabilă și de contabilitate

La 27 martie a.c., experți contabili și contabili autorizați din județul Gorj s-au întrunit pentru a discuta procedurile privind înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului a societăților comerciale, a întreprinderilor individuale și a persoanelor fizice autorizate care au obiectul de activitate corespunzător clasei CAEN 6920 Activități de contabilitate și audit financiar, consultanță în domeniul fiscal.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Lucrările de expertiză contabilă judiciară, în atenția profesioniștilor contabili gorjeni

Lucrările de expertiză contabilă judiciară, în atenția profesioniștilor contabili gorjeni

Filiala CECCAR Gorj a organizat, la 30 martie a.c., o întâlnire de lucru cu tema Expertiza contabilă – aspecte procedurale, la care au fost invitați experții contabili înscriși în Grupul Experților Judiciari în anul în curs. Membrii filialei au discutat cu Maria Mariana Somnea, președintele CECCAR Gorj, și Elena Cîmpeanu, auditorul de calitate al filialei, diverse aspecte privind activitatea de expertiză contabilă judiciară, precum incompatibilitățile și situațiile în care experții se abțin de la efectuarea unor lucrări.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură au semnat un protocol de colaborare

CECCAR Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură au semnat un protocol de colaborare

Filiala Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului au semnat recent, la Slobozia, un protocol ce pune bazele unei noi abordări a relațiilor de colaborare existente între cele două instituții. Prin semnarea protocolului amintit, filiala Ialomița și CCIA se angajează să ia măsuri menite să contribuie la dezvoltarea economică a județului și pregătirea managerilor din cadrul întreprinderilor mici și mijlocii în domeniul financiar-contabil.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Ialomița: Întâlnire cu reprezentanți ai AJFP

CECCAR Ialomița: Întâlnire cu reprezentanți ai AJFP

Filiala Ialomița a găzduit, la 23 martie a.c., o întâlnire de lucru cu profesioniștii contabili, prilej cu care au fost dezbătute modificările legislative recente în domeniul financiar-contabil. La reuniune au participat reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

La Slobozia a avut loc, în luna martie, seminarul cu tema Noile taxe și proceduri privind înființarea entităților juridice, organizat de Filiala CECCAR Ialomița. Au participat la dezbaterile profesionale membri ai filialei, precum și Constantin Bratu, directorul Oficiului Registrului Comerțului (ORC) de pe lângă Tribunalul Ialomița.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Mehedinți: Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor

CECCAR Mehedinți: Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor

Filiala Mehedinți a organizat, în luna martie, masa rotundă cu tema Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor, la care au fost invitați beneficiarii lucrărilor de expertiză contabilă judiciară întocmite de profesioniștii contabili. Au participat la reuniune oficiali ai Tribunalului Mehedinți, Judecătoriei Drobeta-Turnu Severin, Parchetului de pe lângă Tribunalul Mehedinți, respectiv Judecătoria amintită, Inspectoratului de Poliție Județean, Oficiului Registrului Comerțului, precum și reprezentanți ai Baroului de Avocați Mehedinți.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CECCAR Prahova: Eveniment dedicat doamnelor

Filiala CECCAR Prahova a organizat, în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie (CCI), Ploiești Shopping City și Confeuropa Imprese, la sediul CCI Prahova, cea de-a cincea ediție din seria de evenimente Pentru Dumneavoastră, Doamnelor, intitulată Primăvara – la feminin.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Direct de la sursă

Accountancy Europe: Un nou document din seria Viitorul raportării corporative

Accountancy Europe: Un nou document din seria Viitorul raportării corporative

Accountancy Europe a publicat recent o continuare a documentului Cogito din 2015, Viitorul raportării corporative – dinamica schimbării. Noua publicație reprezintă un rezumat al răspunsurilor primite la primul document, atât prin corespondență, cât și pe parcursul mai multor evenimente publice și private.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Investigație privind încrederea publicului în sistemul fiscal, publicată recent de ACCA

Investigație privind încrederea publicului în sistemul fiscal, publicată recent de ACCA

ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), IFAC (Federația Internațională a Contabililor) și CA ANZ (Institutul Contabililor Autorizați din Australia și Noua Zeelandă) au publicat în parteneriat primul studiu aprofundat asupra opiniei publicului despre fiscalitate la nivel internațional și factorii de încredere.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CE: Consultare publică pe tema funcționării cooperării administrative și combaterii fraudei în domeniul TVA

CE: Consultare publică pe tema funcționării cooperării administrative și combaterii fraudei în domeniul TVA

Comisia Europeană a lansat, până la 31 mai a.c., o consultare publică pe tema funcționării cooperării administrative și combaterii fraudei în domeniul TVA. Demersul CE vizează colectarea de opinii din partea întreprinderilor, a cetățenilor și a organizațiilor reprezentative pe temele amintite.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Studiu: Majoritatea țărilor membre OECD aplică în prezent contabilitatea de angajamente

Studiu: Majoritatea țărilor membre OECD aplică în prezent contabilitatea de angajamente

Federația Internațională a Contabililor (IFAC) și Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) au realizat recent un studiu privind modul în care statele membre OECD utilizează contabilitatea de angajamente în raportarea financiară. Potrivit rezultatelor cercetării, intitulată Practici în contabilitatea de angajamente și cum resimt reforma statele membre OECD, aproape trei sferturi dintre membrii OECD au adoptat contabilitatea de angajamente pentru raportarea financiară de la finalul acestui an financiar și peste un sfert își întocmesc în prezent bugetele anuale pe o bază de angajamente.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Catalogul serviciilor livrate contribuabililor, publicat pe site-ul ANAF

Catalogul serviciilor livrate contribuabililor, publicat pe site-ul ANAF

Catalogul serviciilor livrate contribuabililor, care oferă suport și îndrumare pentru aplicarea legislației fiscale în domeniul impozitelor și taxelor, precum și al comunicării unor acte administrative, a fost publicat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Se va înființa Centrul de Studii Comparative pentru Competitivitate

Identificarea și implementarea soluțiilor pentru optimizarea mediului de afaceri au constituit principala temă de discuție din cadrul întâlnirii pe care Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a avut-o cu conducerea INACO – Inițiativa pentru Competitivitate.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Demersuri pentru promovarea în străinătate a proiectelor majore de cercetare-inovare, inițiate și derulate de România

Ministrul Cercetării și Inovării, Șerban Valeca, și ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleșcanu, au semnat un protocol de colaborare între instituțiile pe care le conduc, în vederea promovării în străinătate a proiectelor majore de cercetare-inovare, inițiate și derulate de România.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

România va participa la Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor – PISA 2018, dezvoltat de OECD

România va participa la Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor – PISA 2018, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), potrivit unei hotărâri adoptate de Guvern. Programul PISA este un studiu comparativ internațional, inițiat de OECD, care măsoară dezvoltarea competențelor de bază ale elevilor de 15 ani, aflați la finalul învățământului obligatoriu, în trei domenii principale: citire/lectură, matematică, științe.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Ministerul Sănătății îmbunătățește accesul pacienților la terapii inovative

Încă 4 noi denumiri comune internaționale (DCI) au fost introduse în Lista medicamentelor compensate și gratuite, de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, în sistemul public de sănătate, potrivit unei hotărâri adoptate de Guvern. Noile medicamente sunt destinate tratamentului pacienților cu afecțiuni oncologice și ciroză hepatică.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Orașele României, uriaș potențial urbanistic

Orașele României, uriaș potențial urbanistic

Orașele României dispun de un uriaș potențial urbanistic, este de părere prof. Peter Zlonicky, directorul Biroului de Studii Urbane din München. Afirmația a fost făcută cu prilejul celei de-a cincea ediții a conferinței Cities of Tomorrow, eveniment organizat săptămâna trecută de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România).

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

CE stimulează mobilitatea tineretului în Europa

Comisia Europeană (CE) a prezentat o inițiativă în cadrul programului Erasmus+ care sprijină în continuare dobândirea de competențe și mobilitatea tinerilor europeni. Denumită Move2Learn, Learn2Move, inițiativa va permite ca cel puțin 5.000 de cetățeni tineri să călătorească în altă țară din UE într-o manieră durabilă – individual sau împreună cu colegii de clasă.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Fonduri europene

POR: A fost modificat Ghidul Solicitantului pentru apelurile de proiecte destinate clădirilor publice

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE) a emis ordinul de modificare a Ghidului Solicitantului – Condiții specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelurilor de proiecte cu titlul POR/2016/3/3.1/B/1/7REGIUNI și POR/2016/3/3.1/B/1/București - Ilfov ce conține condiții specifice pentru accesarea fondurilor în cadrul programului, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea B – Clădiri publice.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Administrația publică locală se va putea împrumuta din Trezoreria Statului pentru cofinanțarea proiectelor europene

Unitățile administrativ-teritoriale pot solicita, în cursul anului 2017, contractarea de împrumuturi cu dobândă din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, în limita sumei de 500 de milioane de lei. Sumele vor putea fi folosite pentru asigurarea prefinanțării/cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile din perioada 2014-2020.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Prim-plan decizional

Proiectul Legii prevenției, în dezbatere publică până la 1 mai

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a lansat în dezbatere publică proiectul Legii prevenției, care se bazează pe doi piloni, și anume: necesitatea unei bune informări a agenților economici și crearea cadrului optim de informare a acestora prin mai multe instrumente și identificarea zonei de rezonabilitate în actul de control.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Plan de acțiuni pentru reducerea birocrației

Planul de acțiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri, document subscris obiectivelor de debirocratizare, a fost aprobat de Guvern, printr-un memorandum, la propunerea Secretariatului General al Guvernului și a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

ANAF solicită simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că propune Ministerului Finanțelor Publice (MFP) simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice. Totodată, la cererea MFP, ANAF a transmis și câteva observații la amendamentele primite de la Comisia de buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților la proiectul de lege privind aprobarea OUG nr. 3/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pe care le prezentăm în continuare:

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Comentariul ediției

„Mai târziu” să nu însemne „prea târziu”

Teodor Brateș

Orice demers analitic legat de profesie ajunge, în cele din urmă, la constatarea că avem obligația (fiecare în parte și toți laolaltă) să luăm în considerare mutațiile de pe piața muncii, firește – în primul rând – în context național, dar și dintr-o perspectivă mai largă, europeană și mondială. Repet asemenea adevăruri dintr-un motiv foarte simplu: ceea ce astăzi pare un obiectiv îndepărtat, dacă nu este luat în seamă ca o prioritate, ca o urgență, ne pune în situația să pierdem „trenul” progresului economic și social.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Eveniment

Redeschiderea Muzeului Literaturii Române

Redeschiderea Muzeului Literaturii Române

Alexandra Rizea

Cei care au participat la inaugurarea clădirii menite să găzduiască Muzeul Național al Literaturii Române au trăit, cum se spune, sentimente „amestecate”. În bună parte, erau oameni de cultură, oficialități care fuseseră de multe ori în vechiul sediu, cel de pe Bulevardul Dacia, un edificiu ideal pentru un muzeu, cu amenajări specifice, cu mai mult decât celebra „Rotondă 13” unde se desfășurau manifestări de excepție, sediu părăsit în urma unei retrocedări discutabile.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Cariere. Drumul spre performanță

Performanța – rezultantă a luptei pentru depășirea propriilor limite

Performanța – rezultantă a luptei pentru depășirea propriilor limite

Interviu cu dr. ec. Ana-Maria Tatoiu, membru al Filialei CECCAR Hunedoara: „Vă răspund simplu, deschis și sintetic la această întrebare, chiar dacă ceea ce voi afirma poate părea banal: parcursul meu profesional înseamnă muncă, muncă și iar muncă. Sigur că orice profesie, dacă dorești să o practici la un nivel superior, impune și mult studiu, procesul de educare fiind continuu, neîntrerupt, iar un exemplu edificator în acest sens este obținerea titlului de doctor în fiscalitate în anul 2008.”

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

PRO STRATEGY EXPERT CONTAB – Premiul „Firme de top ale anului 2016” în Topul local al celor mai bune societăți membre CECCAR, filiala Mureș

PRO STRATEGY EXPERT CONTAB – Premiul „Firme de top ale anului 2016” în Topul local al celor mai bune societăți membre CECCAR, filiala Mureș

PRO STRATEGY EXPERT CONTAB SRL este o societate înființată în anul 2008, care oferă servicii personalizate de contabilitate, expertiză contabilă, consultanță fiscală și contabilă, salarizare și personal, la un raport preț/calitate foarte avantajos, în prezent având în țară trei birouri, în București, Târgu Mureș și Miercurea Ciuc.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Expertiza și auditul afacerilor

Tratamentul contabil și fiscal al subvențiilor

Claudia Grigore

Subvențiile reprezintă resurse financiare nerambursabile primite de o entitate sub re­zerva îndeplinirii anumitor condiții, printre care și destinația lor. Din punct de ve­dere contabil, se poate vorbi atât despre subvenții aferente activelor sau pentru investiții, cât și despre subvenții aferente veniturilor sau din exploatare. Aceste forme de ajutor nerambursabil se recunosc, pe o bază sistematică, drept venituri ale pe­ri­oadelor co­respunzătoare cheltuielilor pe care subvențiile urmează să le compenseze.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Curier legislativ

Modificări privind distribuirea rezervelor acumulate de societățile/regiile cu capital de stat și ale legislației instituțiilor de credit

Modificări privind distribuirea rezervelor acumulate de societățile/regiile cu capital de stat și ale legislației instituțiilor de credit

Guvernul a modificat, prin ordonanță de urgență, legislația (OG nr. 64/2001) privind rentabilizarea structurii de capital deținut de stat la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale care au capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, introducând posibilitatea distribuirii sub formă de dividende sau vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, și a rezervelor acumulate în timp repartizate din profitul net realizat de aceste societăți/companii/regii.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Programele naționale de sănătate pentru anii 2017-2018, aprobate

Programele naționale de sănătate care vor fi derulate și finanțate în 2017 și în 2018 de Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, precum și structura și obiectivele acestora au fost aprobate de Guvern. Hotărârea prevede continuarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate aflate în derulare în condițiile asigurării sustenabilității financiare a acestora.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Statul va deconta salariul minim pe economie pentru ucenici și stagiari

Guvernul a adoptat un proiect de lege potrivit căruia statul va suporta, practic, salariul minim pe economie pentru ucenicii și stagiarii care sunt încadrați de către angajatorii care își desfășoară activitatea pe teritoriul României. Astfel, angajatorul care încheie un contract de ucenicie beneficiază, la cerere, pe perioada derulării acestuia (între 1 și 3 ani), de 1.125 lei/lună (net),  echivalentul în lei a 250 euro/lună, din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Veteranii de război care nu au putut fi împroprietăriți cu terenuri vor fi despăgubiți financiar

Veteranii de război care nu au putut fi împroprietăriți cu terenuri vor fi despăgubiți financiar

Guvernul a stabilit, printr-o hotărâre, suma minimă cu care vor fi despăgubiți veteranii de război care, din cauza deficitului de terenuri în localitățile de domiciliu, nu au putut fi împroprietăriți. Astfel, persoanele îndreptățite vor primi o sumă determinată conform grilelor notariale, actualizate în condițiile legii, dar nu mai puțin de 1.564 lei pe hectarul de teren la care au dreptul.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Breviar statistic

Eurostat: Trei regiuni din România au un PIB pe cap de locuitor sub 50% din media UE

Trei regiuni din România au un PIB pe cap de locuitor de sub 50% din media Uniunii Europene, și anume Nord-Est, Sud-Est Oltenia și Sud-Muntenia, iar cel mai ridicat nivel, de 580% din medie, este în Inner London-West, potrivit datelor aferente anului 2015 publicate de biroul european de statistică Eurostat, citate de News.ro.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Pensia medie lunară, 948 lei în 2016

Pensia medie lunară, 948 lei în 2016

În anul 2016, numărul mediu de pensionari a fost de 5,257 milioane de persoane, în scădere cu 49.000 de persoane față de anul precedent, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Raportul dintre numărul mediu de pensionari de asigurări sociale de stat și cel al salariaților a fost de 9 la 10. Pensia medie lunară a fost de 948 lei, mai mare cu 6,3% față de anul precedent.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Numărul mediu al locurilor de muncă vacante în 2016 – 59.800

În anul 2016, rata medie anuală a locurilor de muncă vacante a fost de 1,28%, în creștere cu 0,16 puncte procentuale față de anul precedent, potrivit informațiilor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Numărul mediu anual al locurilor de muncă vacante a fost de 59.800, în creștere cu 9.800 locuri de muncă vacante față de anul anterior.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Conectarea la era digitală

Coface deschide, în aprilie, un centru IT la București

Grupul Coface, expert în asigurarea de credit, a anunțat că va deschide un centru de dezvoltare IT în București, la începutul lunii aprilie, urmând să fie angajate 80 de persoane. „Crearea unui nou centru de dezvoltare IT cu sediul în București face parte din planul strategic Coface de a deveni cel mai agil partener de credit comercial global din industrie”, se precizează într-un comunicat al grupului.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Guvernul a aprobat continuarea programului Euro 200

Programul Euro 200 pentru acordarea unui ajutor financiar elevilor și studenților în vederea achiziționării de calculatoare continuă și în anul 2017. Guvernul a adoptat, prin hotărâre, modelul bonului valoric de care vor beneficia elevii și studenții din învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 150 lei pe membru de familie.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Mastercard: Unul din patru europeni cumpără online în fiecare săptămână

Europenii sunt cumpărători online pasionați, cu cele mai multe achiziții transfrontaliere înregistrate în Austria și Irlanda, iar cele mai puține – în Polonia și România, arată primul studiu Masterindex despre comerțul electronic paneuropean și noile tendințe de plată. În timp ce comerțul online este așteptat să aibă o creștere de 45% între 2015 și 2018, cercetarea Mastercard, efectuată în peste 20 de țări din Spațiul Economic European – EEA (respectiv, de pe întregul continent, și nu numai din UE), sugerează că unul din patru europeni cu acces la Internet a cumpărat produse sau servicii online cel puțin o dată pe săptămână în anul 2016.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Medalii de aur și argint pentru inventatorii români, la cel de-al 45-lea Salon Internațional de Invenții de la Geneva

România a obținut 34 de medalii de aur și 8 medalii de argint la cel de-al 45-lea Salon Internațional de Invenții de la Geneva, informează Ministerul Cercetării și Inovării (MCI), printr-un comunicat. Salonul este organizat sub înaltul patronaj conferit de Guvernul Federal Elvețian, statul și orașul Geneva, precum și de Organizația Mondială pentru Proprietate Intelectuală – OMPI.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Roza vânturilor

Ouă încondeiate cu ajutorul unor roboți, la un atelier organizat de MNIR

Ouă încondeiate cu ajutorul unor roboți, la un atelier organizat de MNIR

Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) va găzdui un atelier inedit de Paște, Eggbots istorice, în care vizitatorii pot cumpăra ouă încondeiate cu ajutorul unor roboți, informează News.ro. Atelierul, organizat în parteneriat cu Micro 3D Techlab, se va desfășura miercuri, 12 aprilie a.c., între orele 12.00 și 17.00. 

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Festivalul de Film Cinepolitica, la a VI-a ediție

Festivalul de Film Cinepolitica, la a VI-a ediție

Cea de-a VI-a ediție a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica se va desfășura între 20 și 23 aprilie, la București. Evenimentul este organizat de Asociația Cultură și Imagine și este patronat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” (UNATC) și de Universitatea Națională de Arte (UNArte).

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Târg de Florii, la Muzeul Țăranului Român

Târg de Florii, la Muzeul Țăranului Român

În perioada 7-9 aprilie, Muzeul Național al Țăranului Român (MȚR) își așteaptă vizitatorii la primul târg cu meșteri de peste an, Târgul de Florii. Ouă încondeiate, icoane, obiecte din lemn, ceramică, țesături, jucării, instrumente muzicale, podoabe, mobilier pictat și multe altele îi vor aștepta pe vizitatori, care vor avea ocazia să-i cunoască și pe cei care le-au realizat: încondeietoare, țesătoare, cusătorese, iconari, lingurari, pielari etc.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Publicații de specialitate

IFRS BV 2015, cele mai importante norme ale IASB, traduse în limba română

IFRS BV 2015, cele mai importante norme ale IASB, traduse în limba română

Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) 2015 reprezintă singura ediție oficială tipărită a textului consolidat al normelor autorizate ale IASB emise la 1 ianuarie 2015. Ediția amintită, publicată în două volume, este disponibilă la filialele CECCAR: Partea A (Cadrul general conceptual și dispoziții) cuprinde textul consolidat al Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS), al Standardelor Internaționale de Contabilitate (IAS) și al Interpretărilor SIC și IFRIC; Partea B cuprinde documentele care însoțesc standardele, cum ar fi exemple ilustrative, îndrumări de implementare, baze pentru concluzii și opinii contrare.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Semnal editorial

Normele Internaționale de Contabilitate pentru Sectorul Public, ediția 2016, traduse și republicate de CECCAR

Normele Internaționale de Contabilitate pentru Sectorul Public, ediția 2016, traduse și republicate de CECCAR

În calitatea sa de organism care gestionează profesia contabilă din România, CECCAR se implică permanent în dezvoltarea profesională a membrilor săi, menținând în același timp un parteneriat strâns și constructiv cu toate părțile interesate, în special cu normalizatorul român și cu ...

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de aptitudini pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat – Ediția a IV-a, revizuită și adăugită

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de aptitudini pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat – Ediția a IV-a, revizuită și adăugită

În vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, stagiarii CECCAR care s-au achitat de toate sarcinile privind efectuarea lucrărilor profesionale și pregătirea tehnică și deontologică trebuie să promoveze examenul de aptitudini. Prin acest examen național, CECCAR asigură accesul pe piața serviciilor contabile și conexe, fie în calitate de expert contabil, fie în calitate de contabil autorizat, doar al acelor specialiști care posedă un înalt nivel de competență profesională și conduită etică.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat – Ediția a V-a, revizuită

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat – Ediția a V-a, revizuită

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează anual examen de admitere la stagiu în vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, potrivit Regulamentului privind accesul la profesie, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 227 din 5 martie 2008. Ca urmare, CECCAR vine în întâmpinarea candidaților cu un instrument deosebit de util în procesul de pregătire, și anume Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.