Articole din numărul 12, 4-10 aprilie 2017

Management și lingvistică

Management și lingvistică

La început a fost cuvântul...

Prezentarea și comentarea, în mass-media, a unor proiecte de acte normative au generat o „inflație” de formule care – într-un fel sau altul – vizează managementul și managerii. Astfel, ne-a fost dat să citim și să auzim sintagme de felul „manager bazat pe cunoștințe”, „manager profesionist”, „manager privat”, „manageriatul și gestionarea afacerilor”, „conducătorul echipei și managerul acesteia”, „titularii posturilor manageriale și specialiștii întreprinderii”, „capacitatea managerilor de a conduce, de a decide, de a prevedea, de a anticipa”.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Conferința Națională a CECCAR

Conferința Națională a CECCAR

Agenda CECCAR

Profesioniști contabili din întreaga țară, reprezentanți ai unor instituții și ai conducerii CECCAR de la nivel național se vor reuni sâmbătă, 8 aprilie a.c., la București, cu ocazia Conferinței Naționale de dare de seamă și alegeri a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Evenimentul se va desfășura la Rin Grand Hotel, începând cu ora 9.00.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Argeș, partener al conferinței Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor

CECCAR Argeș, partener al conferinței Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor

Agenda CECCAR

Universitatea „Constantin Brâncoveanu” din Pitești, prin Facultatea de Finanțe-Contabilitate și Centrul de Cercetări Financiar-Contabile, a organizat, la 17 martie a.c., cea de-a doua ediție a Conferinței Științifice Internaționale Contabilitatea și finanțele – Limbaje universale ale afacerilor. Filiala Argeș a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a fost partener al manifestării.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Accountancy Europe: Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală

Accountancy Europe: Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală

Agenda CECCAR

Accountancy Europe a găzduit la Bruxelles, în perioada 28-29 martie a.c., Ședința Adunării Membrilor și conferința Ziua digitală. Președintele CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, a reprezentat profesia contabilă din România la aceste evenimente de referință. Dezbaterile strategice ale Ședinței Adunării Membrilor, desfășurată la 28 martie a.c., s-au axat pe viitorul auditului și certificării, fiscalitate și relația organismului cu EFAA (European Federation of Accountants and Auditors).

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Dolj: Seminar pe teme de fiscalitate cu specialiști ai AJFP

CECCAR Dolj: Seminar pe teme de fiscalitate cu specialiști ai AJFP

Agenda CECCAR

Filiala Dolj a organizat, la 29 martie a.c., un seminar cu profesioniștii contabili, la care au participat reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice. Viorel Ghencea, șeful Biroului asistență contribuabili, Mihai Cristian Vizdei, inspector principal – Direcția asistență contribuabili mijlocii, și Aura Bulicea, consilier, au discutat cu profesioniștii contabili noutățile legislative din domeniul fiscal, discuțiile abordând atât noțiuni, concepte, cât și aspecte practice, cu accent pe activitatea financiar-contabilă.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Gorj: Dezbateri referitoare la înființarea societăților de expertiză contabilă și de contabilitate

CECCAR Gorj: Dezbateri referitoare la înființarea societăților de expertiză contabilă și de contabilitate

Agenda CECCAR

La 27 martie a.c., experți contabili și contabili autorizați din județul Gorj s-au întrunit pentru a discuta procedurile privind înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului a societăților comerciale, a întreprinderilor individuale și a persoanelor fizice autorizate care au obiectul de activitate corespunzător clasei CAEN 6920 Activități de contabilitate și audit financiar, consultanță în domeniul fiscal.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Lucrările de expertiză contabilă judiciară, în atenția profesioniștilor contabili gorjeni

Lucrările de expertiză contabilă judiciară, în atenția profesioniștilor contabili gorjeni

Agenda CECCAR

Filiala CECCAR Gorj a organizat, la 30 martie a.c., o întâlnire de lucru cu tema Expertiza contabilă – aspecte procedurale, la care au fost invitați experții contabili înscriși în Grupul Experților Judiciari în anul în curs. Membrii filialei au discutat cu Maria Mariana Somnea, președintele CECCAR Gorj, și Elena Cîmpeanu, auditorul de calitate al filialei, diverse aspecte privind activitatea de expertiză contabilă judiciară, precum incompatibilitățile și situațiile în care experții se abțin de la efectuarea unor lucrări.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură au semnat un protocol de colaborare

CECCAR Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură au semnat un protocol de colaborare

Agenda CECCAR

Filiala Ialomița și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului au semnat recent, la Slobozia, un protocol ce pune bazele unei noi abordări a relațiilor de colaborare existente între cele două instituții. Prin semnarea protocolului amintit, filiala Ialomița și CCIA se angajează să ia măsuri menite să contribuie la dezvoltarea economică a județului și pregătirea managerilor din cadrul întreprinderilor mici și mijlocii în domeniul financiar-contabil.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Ialomița: Întâlnire cu reprezentanți ai AJFP

CECCAR Ialomița: Întâlnire cu reprezentanți ai AJFP

Agenda CECCAR

Filiala Ialomița a găzduit, la 23 martie a.c., o întâlnire de lucru cu profesioniștii contabili, prilej cu care au fost dezbătute modificările legislative recente în domeniul financiar-contabil. La reuniune au participat reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

Procedurile privind înființarea entităților juridice, dezbătute la Ialomița

Agenda CECCAR

La Slobozia a avut loc, în luna martie, seminarul cu tema Noile taxe și proceduri privind înființarea entităților juridice, organizat de Filiala CECCAR Ialomița. Au participat la dezbaterile profesionale membri ai filialei, precum și Constantin Bratu, directorul Oficiului Registrului Comerțului (ORC) de pe lângă Tribunalul Ialomița.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Mehedinți: Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor

CECCAR Mehedinți: Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor

Agenda CECCAR

Filiala Mehedinți a organizat, în luna martie, masa rotundă cu tema Expertiza contabilă – trecut, prezent și viitor, la care au fost invitați beneficiarii lucrărilor de expertiză contabilă judiciară întocmite de profesioniștii contabili. Au participat la reuniune oficiali ai Tribunalului Mehedinți, Judecătoriei Drobeta-Turnu Severin, Parchetului de pe lângă Tribunalul Mehedinți, respectiv Judecătoria amintită, Inspectoratului de Poliție Județean, Oficiului Registrului Comerțului, precum și reprezentanți ai Baroului de Avocați Mehedinți.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


CECCAR Prahova: Eveniment dedicat doamnelor

CECCAR Prahova: Eveniment dedicat doamnelor

Agenda CECCAR

Filiala CECCAR Prahova a organizat, în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie (CCI), Ploiești Shopping City și Confeuropa Imprese, la sediul CCI Prahova, cea de-a cincea ediție din seria de evenimente Pentru Dumneavoastră, Doamnelor, intitulată Primăvara – la feminin.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Proiectul Legii prevenției, în dezbatere publică până la 1 mai

Proiectul Legii prevenției, în dezbatere publică până la 1 mai

Prim-plan decizional

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a lansat în dezbatere publică proiectul Legii prevenției, care se bazează pe doi piloni, și anume: necesitatea unei bune informări a agenților economici și crearea cadrului optim de informare a acestora prin mai multe instrumente și identificarea zonei de rezonabilitate în actul de control.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017


Plan de acțiuni pentru reducerea birocrației

Plan de acțiuni pentru reducerea birocrației

Prim-plan decizional

Planul de acțiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri, document subscris obiectivelor de debirocratizare, a fost aprobat de Guvern, printr-un memorandum, la propunerea Secretariatului General al Guvernului și a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Nr. 12, 4-10 aprilie 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.