PwC: Cea mai mare parte a consumatorilor globali au adoptat comportamente de economisire

PwC: Cea mai mare parte a consumatorilor globali au adoptat comportamente de economisire

Numărul 7, 22-28 feb. 2023  »  Roza vânturilor

Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale, iar majoritatea (96%) a adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri-record peste tot în lume, arată rezultatele sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023, citate de Agerpres. Raportul de specialitate evidențiază faptul că aproape jumătate (49%) dintre respondenți au declarat că achiziționează anumite produse atunci când sunt în ofertă/promoție, 46% se orientează către comercianții cu amănuntul care oferă un raport calitate-preț mai bun, 40% utilizează site-uri de comparație pentru a găsi alternative mai ieftine, 34% cumpără în vrac pentru a economisi, iar 32% preferă "mărcile proprii" ale retailerilor pentru a face economii.

Din punct de vedere demografic, Generația X (cei născuți între 1965 – 1979, n.r.) este "cea mai îngrijorată" (47%) și a luat măsuri în ceea ce privește cheltuielile neesențiale, în timp ce Generația "Baby Boomers" (cei născuți între 1945 și 1964, n.r.) este îngrijorată "într-o oarecare măsură" (33%) și ia măsuri, iar Generația "Millennials" (cei născuți între 1980 – 1994, n.r.) se declară "îngrijorată", dar nu își schimbă comportamentul.

Potrivit cercetării, în următoarele șase luni, consumatorii intenționează să-și reducă valoarea cheltuielilor pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scădere fiind prognozată pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), călătorii (43%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (41%). În schimb, alimentele vor scădea cel mai puțin, cu 24%.

Mai mult de jumătate dintre cei chestionați (56%) au afirmat că majorarea prețurilor este cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinul fizic, dar în aceeași măsură sunt îngrijorați de lipsa produselor din stoc (42%) și de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).

În ceea ce privește cumpărăturile online, rezultatele studiului PwC relevă ca majorarea prețurilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) și termenele de livrare mai lungi decât cele preconizate (24%) reprezintă principalele motive de îngrijorare raportate.

Ca modalitate de achiziționare a produselor, cumpărăturile în magazinele fizice rămân, în mare parte, staționare, de la an la an, drept cel mai frecvent mijloc de consum (43%), în timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) și a tabletelor (15%) au scăzut marginal.

Sondajul Global Consumer Insights Survey au fost realizat pe un eșantion de 9.180 de consumatori din 25 de state, la nivel mondial.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.