PwC: Impactul roboților se va resimți treptat în mai multe industrii, inclusiv în sectorul serviciilor

Telex » Știri 1 noiembrie 2016  

În 2005 existau mai puțin de un milion de roboți. În prezent există 1,8 milioane, iar în trei ani vor ajunge până la aproximativ 2,6 milioane. Tehnologia joacă deja un rol major în sectorul de producție industrială. Dar, pe măsură ce roboții devin mai performanți și mai sofisticați, se așteaptă ca impactul lor să se resimtă treptat în mai multe industrii – inclusiv în sectorul serviciilor, care însumează cele mai multe locuri de muncă în economiile industrializate – sunt de părere experții PwC.

Liderii de afaceri iau deja în considerare aceste schimbări și le integrează în strategia lor. Conform sondajului PwC Global CEO Survey 2016, 77% dintre executivi cred că progresele tehnologice reprezintă mega tendința care va transforma cel mai mult modul în care companiile interacționează cu toate părţile interesate (stakeholders).

În ceea ce priveşte impactul pe care schimbările tehnologice tot mai rapide l-ar putea avea asupra locurilor de muncă, potrivit lui Ionuţ Sas, Partener, Consultanţă Fiscală, membru al grupului de servicii pentru sectorul Tehnologiei, Media şi Telecomunicaţiilor, PwC România „este de așteptat ca tehnologia care completează mâna de lucru să aibă mai puține efecte adverse asupra locurilor de muncă decât tehnologia care o dislocă. În multe sectoare de servicii pentru consumatori, de exemplu, în cele în care contactul uman este esențial, există mai puțin interes ca roboții să înlocuiască oamenii – cel puțin pentru moment”. Cu toate acestea, în alte zone automatizarea poate prezenta o amenințare mai mare la adresa locurilor de muncă – deși amploarea acestei amenințări variază; Frey și Osborne (2013) estimează că aproximativ 47% din locurile de muncă actuale din SUA sunt expuse riscului în următoarele două decenii, comparativ cu un studiu al OCDE care plasează cifra la doar 9%. Tehnologiile digitale creează şi noi locuri de muncă, așadar efectul nu este în totalitate unul negativ. „Inovațiile tehnologice reprezintă o forță disruptivă pentru companii și angajați. Dar pentru acele afaceri care se pot adapta mai rapid la noile tehnologii, precum și pentru angajații care dețin competenţe pe care mașinile nu le au în prezent – cum ar fi creativitatea și empatia – progresele tehnologice le-ar putea aduce câștiguri substanțiale”, a precizat Ionuţ Sas. (Al.R.)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.