Rolul comunicării în proiectele cu finanțare europeană

Rolul comunicării în proiectele cu finanțare europeană

Numărul 11, 7-13 iunie 2016  »  Fonduri europene

Alexandru Paru, vicepreședinte Filiala CECCAR București

O

PUBLICITATE
ulă de aur din Ghidul de bune practici în domeniul fondurilor europene o reprezintă existența unei comunicări strategice la nivelul echipei de proiect.

Fie că ne aflăm în echipa de management, fie în cea de implementare sau în cea administrativă, va trebui încă de la demararea proiectului să stabilm ca modalitatea de comunicare în spațiul public să fie una centralizată și totodată consecventă cu politicile de comunicare ale companiei per ansamblu. Astfel, există o diferență clară între a face comunicare și a derula procesele de comunicare optime și proactive pentru proiectul pe care îl implementăm. Acestea constau în modalitatea de utilizare a limbajului, identificarea stakeholderilor și a necesităților specifice de  comunicare, selecția unor canale potrivite și folosite de audiență/beneficiari/stakeholderi, setarea obiectivelor corecte și măsurarea lor în corelare cu instrumentele canalelor de comunicare, derularea de activități de cercetare și analiză care să sprijine deciziile organizaționale de management și/sau comunicare.

Rolul esențial în trasarea regulilor în ceea ce privește comunicarea în proiecte îl are expertul de informare sau de comunicare, deoarece acesta asigură consiliere și suport managerului în vederea stabilirii celor mai potrivite proceduri, adaptate nevoilor reale ale proiectului.

Întrucât puterea exemplului este determinantă, vom alege, ca scurtă analiză în comunicarea cu grupul țintă, două proiecte: unul în care studenți din mediul urban beneficiază de servicii prin proiect și unul în care persoane defavorizate din mediul rural participă în proiect. Dacă pentru cei dintâi canalele de socializare (Facebook, Twitter, Google+) sunt cele mai eficiente în comunicarea mesajelor publice, pentru cea de-a doua categorie de grup țintă acestea nu sunt doar ineficiente, ci și aproape imposibil de urmărit. Mesajele către grupurile vulnerabile se transmit de regulă fie personal „door to door”, sau telefonic, fie prin intermediul liderilor locali.

Printre factorii de succes ai comunicării strategice amintim utilizarea unor metode inovative, personalizate de interacțiune cu stakeholderii, consistența și coordonarea mesajelor, precum și maniera profesională de transmitere a informațiilor.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.