Rolul comunicării în proiectele cu finanțare europeană
Numărul 11, 7-13 iunie 2016 » Fonduri europene
O
Fie că ne aflăm în echipa de management, fie în cea de implementare sau în cea administrativă, va trebui încă de la demararea proiectului să stabilm ca modalitatea de comunicare în spațiul public să fie una centralizată și totodată consecventă cu politicile de comunicare ale companiei per ansamblu. Astfel, există o diferență clară între a face comunicare și a derula procesele de comunicare optime și proactive pentru proiectul pe care îl implementăm. Acestea constau în modalitatea de utilizare a limbajului, identificarea stakeholderilor și a necesităților specifice de comunicare, selecția unor canale potrivite și folosite de audiență/beneficiari/stakeholderi, setarea obiectivelor corecte și măsurarea lor în corelare cu instrumentele canalelor de comunicare, derularea de activități de cercetare și analiză care să sprijine deciziile organizaționale de management și/sau comunicare.
Rolul esențial în trasarea regulilor în ceea ce privește comunicarea în proiecte îl are expertul de informare sau de comunicare, deoarece acesta asigură consiliere și suport managerului în vederea stabilirii celor mai potrivite proceduri, adaptate nevoilor reale ale proiectului.
Întrucât puterea exemplului este determinantă, vom alege, ca scurtă analiză în comunicarea cu grupul țintă, două proiecte: unul în care studenți din mediul urban beneficiază de servicii prin proiect și unul în care persoane defavorizate din mediul rural participă în proiect. Dacă pentru cei dintâi canalele de socializare (Facebook, Twitter, Google+) sunt cele mai eficiente în comunicarea mesajelor publice, pentru cea de-a doua categorie de grup țintă acestea nu sunt doar ineficiente, ci și aproape imposibil de urmărit. Mesajele către grupurile vulnerabile se transmit de regulă fie personal „door to door”, sau telefonic, fie prin intermediul liderilor locali.
Printre factorii de succes ai comunicării strategice amintim utilizarea unor metode inovative, personalizate de interacțiune cu stakeholderii, consistența și coordonarea mesajelor, precum și maniera profesională de transmitere a informațiilor.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei