România a avut cea mai mare creștere a cheltuielilor pentru comunicații din UE în ultimul deceniu
Numărul 1, 12-18 ian. 2021 » Lumea în care trăim
Cheltuielile pentru comunicaţii (precum servicii poştale, echipamente şi servicii de telefonie şi telefax) au avut în 2019 o pondere de 2,4% în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor din Uniunea Europeană, pe primele locuri fiind gospodăriile din Bulgaria (4,7%), Croaţia (4%), Grecia (3,9%) şi România (3,4%), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. La polul opus, gospodăriile din Luxemburg au alocat cel mai mic procentaj din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor pentru comunicaţii (1,3%), urmate de gospodăriile din Danemarca şi Austria (ambele cu 1,9%).
În total, în anul 2019, gospodăriile din UE au cheltuit 175 miliarde de euro (echivalentul a 1,3% din Produsul Intern Brut al UE) pentru comunicaţii.
În ultimul deceniu însă, cheltuielile pentru comunicaţii au reprezentat categoria de cheltuieli care a înregistrat cel mai important declin în UE, de la 3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009, până la 2,4% în 2019, adică o scădere de 0,6 puncte procentuale.
Între 2009 şi 2019, ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre UE, în frunte cu Estonia, care a consemnat o scădere de 1,7 puncte procentuale, urmată de Olanda, Franţa, Irlanda şi Polonia.
În contrast, în trei state membre ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a crescut în ultimul deceniu, pe primul loc fiind România, de la 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009 până la 3,4% în 2019, adică o creştere de 1,1 puncte procentuale.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic