Sondaj: Transformarea digitală în industria financiară trebuie finalizată în următorii doi ani

Sondaj: Transformarea digitală în industria financiară trebuie finalizată în următorii doi ani

Numărul 50-51, 22 dec. - 11 ian.  »  Conectarea la era digitală

T

PUBLICITATE
formarea digitală în industria serviciilor financiare trebuie finalizată în următorii doi ani, astfel încât organizaţiile să rămână competitive pe piaţă, potrivit unui sondaj efectuat de FintechOS printre participanţii la evenimentul online FinVision, organizat de companie în luna noiembrie, relatează Agerpres. „Întrucât 70% dintre iniţiativele de transformare digitală nu şi-au atins obiectivele (potrivit unui raport IDC din 2019), proiectele de digitalizare sunt examinate acum cu mai multă atenţie de către decidenţi. Cu toate acestea, transformarea digitală este o necesitate, sunt de părere participanţii la FinVision. Mai mult, o vastă majoritate a celor intervievaţi - 84% - consideră că băncile, furnizorii de asigurări şi instituţiile financiare nu vor putea supravieţui fără transformarea digitală”, se spune în comunicatul companiei FintechOS.

Un sfert dintre respondenţi susţin că acele organizaţii care vor eşua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% cred că un astfel de eşec ar conduce la lansarea de produse şi servicii mai puţin relevante pentru piaţă.

Potrivit sondajului, toţi respondenţii (100% dintre cei intervievaţi) sunt de acord că pandemia a accelerat adopţia de strategii pentru transformarea digitală. 59% cred că transformarea digitală trebuie să fie finalizată în următorii 1-2 ani pentru ca organizaţiile din industrie să îşi păstreze competitivitatea. 38% spun că decalajul la nivelul competenţelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.

De asemenea, 43% dintre respondenţi consideră că experienţele personalizate oferite clienţilor ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări şi companiilor de servicii financiare. Pe locul secund în topul priorităţilor de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizaţiile financiare sunt serviciile multi-channel, susţin 38% dintre intervievaţi. Având în vedere concentrarea industriei în jurul Open Banking, doar 4% dintre respondenţi ar prioritiza valorificarea API-urilor (Application Programming Interface – n.r.) şi doar 3% ar miza pe utilizarea inteligenţei artificiale.

Totodată, 41% dintre respondenţi spun că utilizarea unor mijloace inadecvate de integrare a sistemelor izolate de tehnologie (technology silos) împiedică băncile să folosească pe deplin datele stocate prin intermediul diverselor aplicaţii şi procese. Un sfert (26%) dintre intervievaţi susţin că timpul necesar pentru integrarea acestor sisteme este principalul factor ce împiedică procesul de transformare digitală, în timp ce o cincime (19%) nu ştiu de unde să înceapă acest proces. În cele din urmă, 37% spun că oportunitatea cea mai mare a Open Banking constă în însăşi capacitatea de a oferi mai multe servicii personalizate.

„Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înţeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supravieţuiască. Dar transformarea poate fi lungă şi costisitoare, iar organizaţiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante şi fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în faţa companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid”, spune Teodor Blidarus, fondator şi CEO al FintechOS.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.