Studiu: Aproape două treimi dintre români vor să-și cumpere o mașină electrică, dar nu mai devreme de trei ani

Studiu: Aproape două treimi dintre români vor să-și cumpere o mașină electrică, dar nu mai devreme de trei ani

Numărul 40, 24-30 oct. 2017  »  Lumea în care trăim

Prețul ridicat este motivul pentru care o treime dintre români nu ar cumpăra o mașină electrică, iar 61% dintre ei se gândesc să facă o astfel de achiziție, dar nu mai devreme de trei ani, arată un studiu efectuat de compania de market research 4Service Group, citat de News.ro.

Anul 2017 a înregistrat un record în materie de importuri de mașini second-hand, pe fondul eliminării timbrului de mediu, iar românii au adus în țară aproape 380.000 de mașini second-hand în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 124% față de 2016. Cu toate acestea, tot mai mulți conaționali vor să-și cumpere o mașină electrică, dar amână momentul achiziției, potrivit studiului. „Astfel, conform studiului, 61% dintre respondenți au declarat că iau în considerare cumpărarea unei mașini electrice, dar nu mai devreme de trei ani, 29% dintre ei spun că vor să cumpere un automobil electric în următorii 2-3 ani, în timp ce doar 10% au în plan o astfel de achiziție în termen de cel mult un an”, se arată în comunicat.

O treime dintre respondenți (32%) ar alege o mașină electrică datorită tehnologiilor avansate și performante, comparativ cu mașinile convenționale, în vreme ce 27% dintre ei iau în considerare autonomia și frecvența cu care vor trebui să reîncarce bateria. Totodată, pentru 26% dintre ei, cel mai mult contează reducerile și programele demarate de autorități, precum Rabla Plus, prin care se oferă o subvenție de 10.000 de euro pentru cumpărarea unei mașini 100% electrice, respectiv 4.500 de euro pentru o mașină-hibrid plug-in.

Principalul motiv pentru care românii se țin departe de mașinile 100% electrice este prețul, motiv invocat de 33,3% dintre respondenți. Al doilea motiv ca importanță, legat de reticența românilor în a-și cumpăra un autoturism electric, este preferința pentru mașinile convenționale, potrivit studiului. 14% dintre respondenți recunosc că preferă autoturismele cu motoare diesel sau benzină, sau mașinile hibride, iar 13,1% dintre ei spun că viteza prea mică de încărcare sau, mai degrabă, timpul mare de așteptare este un factor hotărâtor. „Procentaje apropiate înregistrează și cei care se tem de autonomia mică și imposibilitatea deplasării pe distanțe mai mari, 12,6%, respectiv cei 11,7% care spun că sunt prea puține stații de încărcare în țară sau chiar deloc în orașele mici din provincie. Aproape 10% dintre respondenți nu au suficient de multă încredere în noile tehnologii, în vreme ce 1,4% spun că au avut experiențe negative în utilizare”, se arată în comunicat.

În primele nouă luni ale anului 2017 s-au înmatriculat 113 autoturisme complet electrice, mai mult decât numărul total al înmatriculărilor de EV-uri (electric vehicle) din perioada 2010-2014, conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Diferența față de alte state din Uniunea Europeană este, însă, semnificativă. În total, în UE s-au înmatriculat în primul semestru din 2017 nu mai puțin de 46.000 de mașini 100% electrice. Norvegia stă cel mai bine la acest capitol, cu 14.000 de mașini 100% electrice intrate în circulație.

(Copyright foto: welcomia / 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.