Studiu: Românii au cheltuit anul trecut 2,6 miliarde euro pe bunuri de folosință îndelungată

Telex » Știri 14 februarie 2017  

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au crescut anul trecut cu 9,2% faţă de 2015, până la 2,55 miliarde euro, după ce ritmul de creştere a încetinit în trimestrul al patrulea la 2,5%, pe fondul scăderilor din sectoarele IT, foto şi imprimante, potrivit studiului de piaţă GfK Temax, publicat astăzi. În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante şi aparate foto. În 2015, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 2,3 miliarde euro, după un avans de 13% comparativ cu 2014.

În 2016, cele mai mari creşteri le-au înregistrat vânzările de electrocasnice mari (+20,8%, până la 577 milioane euro), electronice (+20,2%, până la 463 milioane euro), electrocasnice mici (+20,2%, până la 178 milioane euro) şi telecom (+12%, până la 824 milioane euro).

Singurele scăderi, faţă de 2015, le-au consemnat vânzările de produse IT (-15,1%, până la 419 milioane euro), produse foto (-14,6%, până la 25 milioane euro) şi imprimante (-3,5%, până la 64 milioane euro).

(Sursa: News.ro)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.