Studiu: Trei sferturi dintre consumatori, preocupaţi de modul în care companiile colectează şi folosesc datele personale

Studiu: Trei sferturi dintre consumatori, preocupați de modul în care companiile colectează și folosesc datele personale

Numărul 39-40, 6-19 oct. 2020  »  Analize și sinteze

Un consumator din șapte (72%) declară că este atent la modul în care companiile colectează și folosesc datele personale, reiese dintr-un studiu comandat de Mastercard, citat de Agerpres. În același context, 88% dintre directorii chestionați susțin că preocupările consumatorilor reprezintă un aspect important în conturarea practicilor și a strategiei companiei de colectare a datelor.

Potrivit studiului realizat de Harvard Business Review Analytic Services, în care care au fost intervievați atât consumatori, cât și directori de companii din Europa, America de Nord, Asia, Africa și Orientul Mijlociu, puțin peste jumătate dintre societățile participante susțin că acordă importanță celor mai bune practici de securitate și confidențialitate pentru protejarea datelor personale ale consumatorilor și pentru a preveni compromiterea acestora. Totodată, 76% dintre companiile mai mari și cu o creștere mai rapidă au afirmat că implementează acest mod de lucru.

Cercetarea de specialitate relevă faptul că, în cazul companiilor medii sau mici, confidențialitatea datelor reprezintă un aspect mai puțin important, și doar 36% dintre acestea acordă atenție anonimizării datelor de identificare ale consumatorilor (eliminarea datelor de identitate din seturile de date colectate înainte de a fi distribuite sau analizate), iar aproape o treime (32%) au grijă să asigure o transparență deplină a modului în care datele consumatorilor sunt colectate, utilizate și partajate. Totodată, doar 22% acordă mai mult control consumatorilor asupra modului în care sunt utilizate datele lor.

În ceea ce privește părerea consumatorilor, 46% dintre aceștia susțin că organizațiile din zona social media și motoarele de căutare online prezintă cea mai puțină încredere. La polul opus, companiile din domeniul financiar și al sănătății se bucură de cel mai ridicat nivel de încredere din partea consumatorilor, mai puțin de o treime declarând contrariul.

De asemenea, 68% dintre consumatorii Baby Boomers (persoane născute între 1946 și 1964) își exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care companiile se folosesc de aceste date, comparativ cu 61% dintre cei aparținând Generației Z (persoane născute între 1990 și 2010) și 54% dintre Millennials (persoane născute între 1981 și 1996).

De asemenea, 37% dintre directori consideră că experiențele și recomandările personalizate sunt cele mai apreciate beneficii pentru consumatori, în timp ce doar 10% dintre clienți declară că acest beneficiu i-a determinat să își distribuie datele. Mai mult, doar 5% dintre directori menționează programele clasice de loializare printre beneficiile cu cea mai mare valoare pentru consumatori, comparativ cu 22% dintre clienți.

În timp ce 60% dintre directori declară că, în general, consumatorii cred că schimbul de date este util și valoros, 44% dintre consumatori sunt de aceeași părere.

Aproximativ o treime (31%) din totalul consumatorilor chestionați spun că își doresc ca întreprinderile să le ofere mai mult control asupra modului în care sunt utilizate datele proprii, iar 29% vor ca întreprinderile să le solicite în mod regulat consimțământul cu privire la utilizarea datelor, mai degrabă decât să primească o singură solicitare.

„Între timp, mai mult de 80% dintre consumatori sunt de acord că ar trebui să poată afla cu ușurință informații despre modul în care companiile se folosesc de datele colectate, să revoce consimțământul pentru utilizarea acestora sau să poată solicita companiilor eliminarea informațiilor personale din bazele de date”, se arată în studiul citat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.