Studiu: Valoarea medie a beneficiilor extrasalariale în România a crescut cu 11%, în 2022

Studiu: Valoarea medie a beneficiilor extrasalariale în România a crescut cu 11%, în 2022

Numărul 20, 24-30 mai 2023  »  Roza vânturilor

Valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale acordate în România, în 2022, a crescut cu 11% față de anul anterior, până la 696 lei/lună pentru fiecare angajat, arată rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, conform ediției a VI-a a cercetării anuale Benefit, realizat de Edenred România, topul celor mai dorite beneficii extra-salariale, în anul 2022, a rămas același ca în anul precedent, înregistrând însă creșteri semnificative la nivel de preferințe în rândul angajaților: cadourile - beneficii în natură (28%, cu o creștere de 44% față de 2021), turismul intern, prin voucherele de vacanță (25%, +50%) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (15%, +39%).

În același timp, un beneficiu preferat de angajați este reprezentat de telemuncă, fiind folosit și pentru plata utilităților. Topul citat exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul numărul 1 preferat de angajații din România.

Studiul de specialitate relevă faptul că toate sectoarele de activitate din România au înregistrat creșteri în ceea ce privește bugetele de beneficii flexibile oferite angajaților. Astfel, pe primul loc se clasează companiile din zona serviciilor financiare, cu un buget mediu acordat de 792 lei/lună/angajat, fiind sectorul cu cea mai mare creștere comparativ cu 2021, când bugetul mediu lunar alocat era de 622 lei/angajat. Pe locul doi, la fel ca în 2021, sunt companiile din IT & software, care au înregistrat o creștere a bugetului mediu lunar alocat de la 676 lei/angajat la 726 lei/angajat, iar poziția a treia revine companiilor de servicii, unde angajatorii au alocat un buget mediu de 723 lei/lună/angajat.

Pe ultimele locuri se clasează companiile din construcții, cu o medie de 408 lei/lună/angajat, și sectorul sănătate și asistență socială, cu un buget mediu de 415 lei/lună/angajat.

Potrivit sursei citate, angajații din sectorul finanțe & servicii accesează lunar, în medie, un număr de 3,3 beneficii flexibile, fiind urmați de cei din IT & software, cu o medie de trei beneficii flexibile, respectiv de angajații din producție și industrie, cu o medie de 2,3 beneficii flexibile.

În ceea ce privește flexibilitatea beneficiilor, clasamentul este condus de Millenials (cei născuți între 1981-1995), cu un număr mediu de trei beneficii, urmat de Generația X (cei născuți între 1961-1980), cu 2,8 beneficii în medie, și de Generația Z (cei născuți după 1995), cu un număr mediu 2,7 beneficii. Ultimul loc revine angajaților din generația Baby Boomers (cei născuți între 1945-1960), cu o medie de 2,5 beneficii.

"În funcție de generație, preferințele privind beneficiile sunt diferite. În timp ce cardul de masă rămâne în continuare cel mai dorit beneficiu al tuturor angajaților români, Generația Baby Boomers și Generația X preferă mai mult călătoriile prin accesarea beneficiilor din zona de turism (13,7%, respectiv 13,2%), dar prezintă interes și spre sănătate și planificarea pensiilor (4,9%, respectiv 5,5%). Millenials și Generația Z se axează mai mult pe cadouri (13,1%, respectiv 14,1%), dar le place și să călătorească (10,9%, respectiv 6,7%). Aceștia accesează, totodată, și beneficii din zona de telemuncă (4,7%, respectiv 4,1%), ceea ce indică importanța pe care a câștigat-o acest beneficiu în ultimul an, în contextul fenomenului global 'Marea Reașezare' - The Great Reshuffle, care a determinat mulți angajați să demisioneze sau să își caute un alt loc de muncă unde este permisă munca în sistem hibrid", se menționează în studiul Edenred România. În funcție de gen, preferințele în materie de beneficii sunt aproape aceleași, dar variază nivelul de accesare. Astfel, femeile prioritizează călătoriile (11,3%), cadourile (beneficii în natură - 10,5%, ocazii speciale - pondere de 8,3%) și sănătatea (4,8%), în timp ce bărbații au ca priorități cadourile (beneficii în natură - cu 14,3%, ocazii speciale - cu 5,7%), călătoriile (10,2%) și sănătatea (3,7%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.