Studiu: Veniturile companiilor de pe piaţa produselor de larg consum din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015

Studiu: Veniturile companiilor de pe piața produselor de larg consum din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015

Telex » Știri 8 noiembrie 2016  

Încasările companiilor de pe piața produselor de larg consum (FMCG) din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015, potrivit studiului „Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteză de circulație mare (FMCG)” realizat de compania internațională de asigurări de credit Coface și firma de consultanță și audit EY, în parteneriat cu Academia de Studii Economice (ASE).

Pentru realizarea studiului, Coface a analizat 95.000 de companii pe parcursul anului 2014, iar dintre acestea circa 75.000 de firme au fost reanalizate în 2016, dintre care 1850 activează în sectoarele reprezentative pentru FMCG.

În 2008, cifra de afaceri totală a companiilor din FMCG era de 48,4 miliarde lei, în timp ce în 2015 veniturile firmelor analizate au crescut la 61,2 miliarde lei. „Faptul că în perioada 2008-2015 veniturile înregistrate au crescut cu 26%, iar numărul companiilor scade cu 17% confirmă o creștere a nivelului de consolidare în piață prin concentrarea veniturilor în rândul companiilor mari, în timp ce firmele mici nu pot face față concurenței cu marile lanțuri de retail și își întrerup activitatea”, se arată în studiu. Astfel, companiile care înregistrează veniturile de peste 1 milion de euro în anul 2015 și care își desfășoară activitate în comerț cu bunuri de larg consum reprezintă 20% dn totalul companiilor cu activitate, dar genereză peste 96% din veniturile consolidate.

Studiul mai arată că, în sectorul FMCG, numărul de companii care nu au activitate a scăzut. Astfel, dacă în 2008 existau circa 2443 de companii care nu aveau activitate, în 2015 numărul acestora a scăzut la 1968. „Această dinamică este înregistrată în condițiile în care numărul de companii care și-au întrerupt activitatea a fost net superior celor nou înregistrate”, precizează studiul.

În ciuda creșterii veniturilor cu 5% în 2015, evoluția a fost inegală în rândul sectoarelor FMCG. Astfel, comerțul angro cu zahăr, ciocolată și produse zaharoase a înregistrat o scădere a veniturilor cu 20%, în timp ce comerțul nespecializat de produse alimentare și băuturi a urcat cu 3%, iar comerțul angro cu carne și produse din carne s-a majorat cu 5%. Creșterile cele mai mari au fost raportate în comerțul cu ridicata al fructelor și legumelor (22%), precum și în comerțul cu cafea, ceai, cacao și condimente (14%).

În același timp, numărul companiilor cu o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro a scăzut de la 1040 în 2008 la 818 firme în 2015.

(Sursa: News.ro)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.