UE va înăspri testele de emisii pentru automobilele hibride

UE va înăspri testele de emisii pentru automobilele hibride

Numărul 5, 9-15 feb. 2022  »  Lumea în care trăim

Uniunea Europeană intenționează să înăsprească metodologia de măsurare a emisiilor de CO2 pentru automobilele hibride de tip plug-in, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar, după o serie de critici potrivit cărora actualele teste dau rezultate de până la patru ori mai mici decât emisiile reale, informează Agerpres. Noua metodologie de testare ar însemna că unii constructori auto, care, în 2021, au vândut în Europa aproape la fel de multe hibride plug-in ca și vehicule electrice pe baterii, vor fi nevoiți să vândă mai multe vehicule electrice pe baterii pentru a îndeplini țintele de emisii ale UE și a evita amenzi considerabile.

Sursele citate de Reuters susțin că noile teste revizuite ar urma să intre în vigoare în jurul anului 2025.

Datele furnizate de indicatorul de consum de combustibil, care, potrivit legislației UE, trebuie incluse în noile autoturisme începând din 2021, vor fi încorporate în rezultatele testelor, susțin sursele. În acest fel va fi obținută o imagine mai realistă a modului în care automobilele hibride se bazează mai mult pe motoarele lor cu combustie internă decât pe bateria electrică.

„Factorul de utilitate va fi modificat”, a spus Petr Dolejsi, director de transport sustenabil în cadrul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), referindu-se la estimarea medie a distanței parcurse în modul electric de către automobilele hibride. „Începem să colectăm date de la vehicule...este un proces în derulare”, a adăugat Petr Dolejsi.

Un oficial al Comisiei Europene a spus că un amendament la implementarea normelor Euro 6, prin care se va revizui procedura de testare a vehiculelor la nivel global (WLTP), pentru a se stabili factorii de utilitate pe baza datelor privind consumul real, este discutată în prezent, dar nu a oferit alte detalii. Urmează ca amendamentul să fie discutat la reuniunea din data de 9 februarie a Motor Vehicle Working Group, un organism care regrupează părțile implicate din industria auto, guverne și asociații ale consumatorilor, a mai spus oficialul comunitar.

Modificarea procedurii de testare, pentru a reflecta mai bine emisiile în condiții reale, coincide cu apelurile ONG-urilor de mediu și regulatorilor, potrivit cărora automobilele hibride de tip plug-in nu sunt atât de „verzi” pe cât se credea odată și, de aceea, aceste automobile nu ar trebui tratate precum vehiculele electrice pe baterii.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.