MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
AFM: La 29 mai începe înscrierea în Programul Rabla Auto 2025 pentru operatorii privați

AFM: La 29 mai începe înscrierea în Programul Rabla Auto 2025 pentru operatorii privați

Numărul 19, 21-27 mai 2025  »  Direct de la sursă

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță organizarea sesiunii de înscriere a persoanelor juridice de drept privat în cadrul Programului Rabla Auto 2025, în perioada 29 mai, ora 10:00 – 27 noiembrie 2025, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului. „Persoanele juridice de drept privat vor beneficia de alocarea a 60 de milioane de lei pentru achiziționarea autovehiculelor cu sisteme de propulsie termică și a unui total de 610 milioane de lei pentru achiziționarea autovehiculelor 100% electrice și plug-in hibrid. În perioada următoare, vom anunța și perioadele de start pentru sesiunile de finanțare dedicate persoanelor fizice, instituțiilor publice și UAT-urilor, pentru ca tot mai mulți români să poată beneficia de aceste oportunități”, a declarat Florin Bănică, președintele AFM, citat într-un comunicat al instituției.

Documentele care trebuie încărcate în aplicație de solicitantul, persoană juridică de drept privat, în vederea aprobării, sunt: Cerere de finanțare – completată digital, semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată de reprezentantul legal/împuternicit; Cazier fiscal – emis de ANAF, pe numele solicitantului (persoană juridică); Certificat de atestare fiscală – buget de stat – emis de ANAF; Certificat de atestare fiscală – buget local – emis de autoritatea locală unde solicitantul are sediul; Certificat de atestare fiscală – Fondul pentru mediu – emis de AFM.

În cazul certificatelor de atestare fiscală emise în format electronic vor fi încărcate în aplicație fișierele recepționate, cu semnătura digitală a instituției emitente, astfel cum au fost emise și transmise solicitantului.

Toate certificatele care urmează a fi încărcate în aplicația informatică trebuie să fie în termen de valabilitate la momentul înscrierii în program.

O persoană juridică are posibilitatea de a solicita mai multe ecotichete printr-o singură cerere de finanțare.

Suma alocată sesiunii de înscriere din 29 mai 2025 este de:

▪ 60 milioane lei pentru achiziționarea autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a motocicletelor și autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid;

▪ 610 milioane lei pentru achiziționarea autovehiculelor noi plug-in hibrid sau a motocicletelor electrice și autovehiculelor pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

În ediția de anul acesta, cuantumul ecotichetului este de:

▪ 37.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;

▪ 15.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;

▪ 12.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;

▪ 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Administrația Fondului pentru Mediu va analiza documentele depuse de către persoanele juridice de drept privat pentru a verifica dacă sunt conforme și dacă îndeplinesc criteriile de eligibilitate.

După analiza acestora, solicitantul va fi notificat ca fiind „propus spre aprobare” sau „propus spre respingere” în aplicație. Listele finale aprobate și respinse de către AFM vor fi publicate pe site-ul instituției.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.