Studiu comparativ privind diagnosticarea financiară a doi retaileri germani de pe piața românească

Studiu comparativ privind diagnosticarea financiară a doi retaileri germani de pe piața românească

Numărul 37, 24-30 sep. 2025  »  Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Rezumat: Activitatea de retail a avut o evoluție exponențială în România postdecembristă. Dacă inițial magazinele de tip ABC au dobândit o cotă de piață considerabilă, ulterior, din dorința clientelei de a putea achiziționa o gamă cât mai variată de produse din aceeași locație, și-au făcut apariția magazinele de tip supermarket sau hipermarket. Între acestea, o cotă semnificativă pe piața românească o dețin retailerii germani Kaufland și Lidl. Kaufland se încadrează în categoria hipermarketurilor, iar Lidl, în categoria supermarketurilor, generând astfel diferențe în ceea ce privește rezultatele diagnosticării financiare pe bază de indicatori. Prezentul articol își propune o diagnosticare financiară comparativă, pe un orizont de cinci exerciții financiare consecutive (2020–2024, respectiv intervalul pandemic și cel postpandemic), accentuând aspecte precum repartiția valori de investiții–valori de exploatare, finanțarea, capacitatea de plată a datoriilor, marja de siguranță, gestiunea ciclului de exploatare sau gradul de generare a profitului net. Abordarea va fi deopotrivă statică, axată în mod diferențiat pe fiecare exercițiu financiar, și dinamică, surprinzând tendința fiecărui indicator pe întregul interval analizat.

Clasificare JEL: G32, L81, M41, M49

Articolul complet este disponibil în numărul 6/2025 al CECCAR Business Review.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.