Analiză: Românii au început să se îndrepte din ce în ce mai mult spre magazinele de tip discount
Numărul 42, 26 oct. - 1 nov. 2022 » Roza vânturilor
Românii încep, tot mai mult, să caute mărci în magazinele cu discount, conform rezultatelor analizate de către Departamentul de Data Intelligence din cadrul unei agenții de marketing și comunicare, relatează Agerpres. Potrivit sursei citate, pentru categoria produselor de îngrijire a locuinței, mai puțin de 3% dintre respondenți nu au remarcat creșterea prețurilor în ultimele șase luni.
În ceea ce privește măsurile luate, 36% și-au căutat brandurile preferate, cu prețuri mai mici, în magazine tip discounter, iar doar 19% au ales să schimbe brandul utilizat de obicei cu unul mai ieftin sau cu o ofertă de preț la raft, arată datele Leo Burnett Bucharest.
La categoria de produse lactate, 10% din totalul celor chestionați au declarat că, deși au observat creșterea prețurilor, nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărare, însă 25% au ales să reducă frecvența sau cantitățile cumpărate, pentru a continua să consume brandurile favorite în același buget lunar.
Conform analizei, în cazul berii, comportamentul oamenilor din lunile de vară a fost mai relaxat, iar schimbările în obiceiurile de cumpărături au fost mai puțin corelate cu creșterea inflației. O pondere de 38% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, afirmă că măsura cea mai frecventă de eficientizare a bugetului a fost cumpărarea la bax, pentru un preț per produs mai mic. „Odată cu încheierea verii, însă, oamenii au început să se mute către magazinele tip discounter, în proporție de 30%”, se menționează în cercetare.
Patru din zece (40%) respondenți își păstrează loialitatea pentru restaurantele preferate, pe fondul unei reduceri a frecvenței de consum. De asemenea, în această categorie s-a observat unul dintre cele mai mari procente de respondenți care nu și-au schimbat comportamentul în ciuda creșterii prețurilor (19%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic