Angajatorii germani susțin că învățământul dual se poate construi numai cu implicarea mediului privat

Angajatorii germani susțin că învățământul dual se poate construi numai cu implicarea mediului privat

Numărul 7, 10-16 mai 2016  »  Dezvoltare personală

Recent, s-a înființat Grupul de Lucru Româno-German pentru Învățământ Profesional, format din Camera de Comerț Româno-Germană (AHK România) și Cluburile Economice Germane din țară, cu susținerea Ambasadei Republicii Federale Germania. Acesta reprezintă experiențele companiilor care au implementat proiecte de succes în învățământul profesional, cum ar fi cele din Brașov, Sibiu sau Timișoara. „Grupul de Lucru constituie o voce unitară a companiilor cu capital german din România implicate activ în proiecte de învățământ profesional”, precizează reprezentanții AHK România.

Obiectivul principal al Grupului este de a iniția și susține dezvoltarea unor structuri sustenabile, funcționale și de calitate pentru calificarea forței de muncă din țara noastră. Se urmărește, de asemenea, crearea unor perspective solide pentru tinerii din România, aceștia fiind astfel pregătiți corespunzător pentru cerințele actuale din câmpul muncii și dispunând de mai multe posibilități de a avea un loc de muncă asigurat. Aceste obiective pot fi atinse numai printr-un dialog continuu și constructiv cu toate părțile implicate – mediul privat și autorități –, interesate de învățământul profesional din România.

Reprezentanții Grupului de Lucru sunt de părere că un sistem de învățământ de calitate poate fi construit doar prin implicarea directă a mediului privat și atrag atenția asupra OUG nr. 94/2014, prin care Guvernul a introdus sistemul de învățământ dual. „Învățământul dual menționat în respectivul act normativ nu aduce niciun beneficiu din perspectiva angajatorilor, iar aceștia nu au fost consultați la elaborarea ordonanței, deși mediului privat îi revine un rol foarte important. Un sistem de învățământ, fie el dual sau profesional, în care actorii și beneficiarii principali sunt angajatorii, trebuie gândit, construit și dezvoltat doar împreună cu ei. Trebuie implicați direct în elaborarea sistemului și a metodologiilor de aplicare, pentru că ei știu cel mai bine ce nevoi au și care sunt condițiile actuale ale pieței muncii”, a precizat Sebastian Metz, liderul Grupului de Lucru Româno-German pentru Învățământ Profesional și director general al AHK România. Grupul de Lucru își exprimă, astfel, disponibilitatea de a contribui la atingerea unuia dintre obiectivele strategice ale Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS): reglementarea și implementarea la scară națională a învățământului profesional dual. Acest obiectiv are ca termen de finalizare luna iulie a acestui an și include: definirea contractului de formare profesională în sistem dual, adaptarea planului-cadru și a curriculei la nevoile pieței forței de muncă și asigurarea coordonării între mediul privat și unitățile de învățământ.

În perioada imediat următoare, Grupul de Lucru intenționează să îi contacteze pe reprezentanții MENCS pentru a iniția un dialog și a începe o colaborare cu aceștia. Astfel, reprezentanții Grupului de Lucru vor aduce la cunoștință autorităților percepțiile și experiențele lor în domeniul învățământului profesional din România și își vor exprima viziunea în ceea ce privește necesitățile de îmbunătățire a actualului sistem. (Al.R.)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.