APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 11% în România, în octombrie

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 11% în România, în octombrie

Telex » Știri astăzi, 9:07  

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a înregistrat, în România, o creștere de 11% în octombrie față de aceeași lună din 2024, marjă în care mașinile electrice 100% au raportat un salt de 80% și o cotă de piață de 8%, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), informează Agerpres. Potrivit sursei citate, în intervalul de referință, autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total piață) au consemnat un volum de 12.769 de unități, iar cele mai vândute au fost: Dacia - cu 3.439 de unități, Toyota (1.332) și Renault (905).

Pe modele, Dacia domină clasamentul, în octombrie, după cum urmează: Logan - cu 1.281 de exemplare, Sandero (751), Duster (703) și Bigster (438).

Statistica oficială relevă, totodată, că, pe segmentare pe clase, modelele SUV sunt pe prima poziție, cu o cotă de 50,8%, în creștere cu 11% de la un an la altul, urmate de Clasa C - cu o cotă de 25,9% (-3,2%) și Clasa B - cu o cotă de 16,4% (+39,2%).

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna octombrie a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 6,5% și au ajuns la o pondere de 36%, în timp ce motorizările pe motorină au crescut 6,7%, până la o pondere în piață de 7,5%. De asemenea, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o majorare a înmatriculărilor de 11,5% (echivalentul a 22,4% din totalul pieței de autoturisme), cu mențiunea că din toate acestea, 87% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 13% sunt pe motorină.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna octombrie a anului 2025, o cotă de piață de 56,5%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cota deținută de motorizările pe benzină și motorină.

În acest segment, autoturismele full electrice dețin o cotă de 8% din piață, față de 4,9%, în octombrie 2024, iar autoturismele plug-in hibrid 6,9%, comparativ cu 4,9%.

Conform datelor citate, vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în octombrie 2025, o scădere de 0,1% față de octombrie, anul anterior, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus consemnează un recul de 1,8%. Vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele nouă luni ale acestui an, un volum de 529 de unități, față de 491 de unități, în aceeași perioadă a anului trecut.

În schimb, înmatriculările de vehicule comerciale grele și autobuze au crescut cu 35% (octombrie 2025 vs octombrie 2024), din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele, un salt 30%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.