Aplicarea metodei direct-costing în sectorul hotelier
Numărul 5, 9-15 feb. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Direct-costing este o metodă des folosită pentru determinarea și analizarea costurilor în vederea luării celor mai bune decizii la nivelul managementului, atât pentru companiile al căror obiect de activitate este producția, cât și pentru cele prestatoare de servicii, cum ar fi unitățile de cazare, care fac obiectul acestui articol. România se bucură de o largă categorie de structuri de primire turistice, având un potențial turistic imens datorat în special reliefului extrem de variat și multitudinii de obiective turistice, reprezentând o sursă importantă pentru piața muncii (la începutul anului 2020 au fost înregistrate aproximativ 400.000 de contracte de muncă în industrie), dar cu toate acestea ele dețin doar 3% din produsul intern brut al țării noastre (spre deosebire de Grecia, care realizează 25% din PIB prin turism). Toate acestea arată importanța faptului că în industria hotelieră managementul este informat cu privire la situația costurilor, pentru a crește eficiența și eficacitatea activității, fiind principalul pas către dezvoltarea sectorului hotelier din România.
Clasificare JEL: L83, D24
Articolul complet este disponibil în numărul 12/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală