Automatizarea comerțului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din România
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Conectarea la era digitală
Robotizarea comerțului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din România pentru procesele automatizate, reiese dintr-o analiză publicată de o companie românească, dezvoltatoare de software, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor DigiSinergy, automatizarea unui asemenea proces costă între 7.000 și 9.000 de euro, însă avantajele comerciale pe care le oferă automatizarea proceselor operaționale, sau Robotic eCommerce, sunt majore. Astfel, după implementarea automatizării, costurile asociate proceselor ar putea fi cu până la 70% mai mici și ar permite magazinelor online relocarea angajaților pentru realizarea altor sarcini. „În afară de reduceri de costuri, vorbim și de fructificarea a numeroase oportunități pierdute, altfel, din cauza capacității limitate a personalului. Angajații magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui să o facă. Cea mai mare parte este considerată neesențială și amânată; spre exemplu, ei analizează doar o mică parte din prețuri și nu pot adăuga în timp real, în site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunități. Pe de altă parte, roboții vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adăugată mai mare decât personalul uman existent. Iar combinate, cele două aspecte, cel uman și cel automatizat, pot aduce magazinelor online creșterea de care au nevoie, într-un context economic tot mai dificil”, consideră Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.
În viziunea specialiștilor, platformele de comerț electronic care vând sute de mii sau milioane de produse anual trebuie să fie structurate într-un mod care să le permită clienților să găsească articolele de care sunt interesați, de preferință cât mai repede posibil.
„De cealaltă parte, clienții au din ce în ce mai puțin timp și mai puțină atenție pentru a căuta un produs, iar dacă acesta ar fi clasificat într-un mod care să-l facă greu de găsit, vor căuta în altă parte. A avea un produs clasificat nu numai după tip, ci și după diverse alte caracteristici, crește șansa ca acesta să fie găsit de către clienți. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilități AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite încă din faza de implementare, informațiile despre produse putând fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe opțiuni de clasificare, nu numai categoria generală căreia trebuie să îi fie atribuit, ci și informații despre culoare, dimensiune, model, marcă, specificații tehnice și multe altele”, se arată în analiza de specialitate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte