Cea mai mare despăgubire în baza unei asigurări de viață a depășit 1,48 milioane lei, în 2022

Cea mai mare despăgubire în baza unei asigurări de viață a depășit 1,48 milioane lei, în 2022

Telex » Știri 23 august 2023  

Cea mai mare despăgubire acordată anul trecut în baza unei asigurări de viață a depășit suma de 1,48 milioane lei, potrivit datelor publicate de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), citate de Agerpres. În total, valoarea celor mai mari cinci indemnizații plătite în 2022 în baza unor astfel de polițe a depășit 4,6 milioane lei, acestea fiind achitate ca urmare a unor îmbolnăviri grave sau decese ale persoanelor asigurate, cauzate de diferite forme de cancer.

Trei dintre polițe au fost contractate individual, o asigurare a fost încheiată prin intermediul unei bănci, iar o alta ca un beneficiu salarial acordat de angajator - toate oferind, însă, protecție financiară familiilor asiguraților.

"Asigurările de viață sunt o modalitate responsabilă de a ne asigura că cei dragi vor fi protejați financiar în cazul unor evenimente nefericite, imprevizibile. Ele ne oferă siguranța că familiile noastre vor avea parte de un sprijin, indiferent de ce ne rezervă viitorul", a declarat Alexandru Ciuncan, președinte & director general al UNSAR.

Indemnizațiile brute plătite românilor în baza polițelor de asigurare de viață, inclusiv maturitățile și răscumpărările, au crescut anul trecut cu peste 25% față de 2021, până la valoarea de 1,8 miliarde lei.

În plus, din cea mai recentă ediție a Barometrului UNSAR - IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor rezultă că interesul pentru asigurările de viață este unul ridicat, 4 din 10 români intervievați fiind mai interesați de aceste polițe.

În acest context, UNSAR a lansat campania #gatapentruVIATA, ediția a IV-a, o inițiativă de educație financiară anuală, dedicată asigurărilor de viață și sănătate. Ediția din acest an se adresează cu precădere familiilor cu copii, proiectul venind cu informații utile despre beneficiile oferite de aceste produse financiare. Astfel, campania își propune să aducă în discuție instrumentele financiare de protecție pe care tinerele familii le au la dispoziție, într-o formă inedită, cu diverse instrumente interactive atât pentru cei mari, cât și pentru cei mici.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.