Cercetătorii au descoperit apă pe o planetă ce ar putea susține viața

Numărul 35, 17-23 sept. 2019  »  Roza vânturilor

Oamenii de știință au descoperit pentru prima oară apă pe o planetă potențial locuibilă și care se află la aproximativ 110 ani-lumină distanță de Pământ, relatează site-ul postului BBC și cotidianul The Guardian, citate de Mediafax. Aceasta a fost denumită K2-18b și este luată în considerare ca fiind o planetă ce ar putea susține viață extraterestră.

În următorii zece ani, cercetătorii consideră că telescoapele ar putea determina dacă atmosfera K2-18b ar putea conține gaze produse de organisme vii.

Detaliile au fost publicate în jurnalul științific Nature Astronomy.

Omul de știință care a condus echipa de cercetare, profesorul Giovanna Tinetti, din cadrul University College London (UCL), a declarat că descoperirea este una „extraordinară”. „Aceasta este pentru prima oară când am descoperit apă pe o planetă în zonă locuibilă circumstelară și care orbitează în jurul unei stele unde temperaturile sunt compatibile cu prezența vieții”, a afirmat aceasta.

Zonă locuibilă circumstelară reprezintă o regiune în jurul unei stele unde temperaturile sunt potrivite pentru a permite existența apei în formă lichidă pe suprafața unei planete.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!