MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
EY: Companiile își intensifică investițiile în „mediu, sănătate și securitate“ pentru a produce valoare

EY: Companiile își intensifică investițiile în „mediu, sănătate și securitate“ pentru a produce valoare

Numărul 33-34, 27 aug. - 9 sep. 2025  »  Analize și sinteze

♦ Jumătate dintre ele nu le integrează, însă, într-o strategie pe termen lung și riscă să piardă potențialele beneficii

Companiile din întreaga lume încep să conștientizeze tot mai mult beneficiile investițiilor în inițiative de mediu, sănătate și securitate (Environment, Health and Safety, EHS) ca modalitate de a proteja angajații și mediul, de a spori valoarea comercială și de a consolida reziliența organizațională. Totuși, multe nu reușesc să le integreze în strategiile pe termen lung și riscă să piardă beneficii semnificative, potrivit celui mai recent studiu EY Global EHS Maturity Study.

Studiul, ajuns la a doua ediție, analizează beneficiile investițiilor strategice în EHS, definite ca orice activități de atenuare a riscurilor de mediu, precum poluarea sau schimbările climatice, sau de promovare a bunăstării și stării de sănătate a angajaților. Acesta se bazează pe informațiile oferite de peste 500 de specialiști în domeniul EHS și directori executivi din întreaga lume și explorează gradul în care organizațiile integrează EHS în strategiile pe termen lung, opiniile privind avantajele comerciale, nivelul actual al cheltuielilor și intențiile de investiții, precum și obstacolele în calea unor evoluții pozitive.

Potrivit unui comunicat al EY, studiul a constatat că EHS se află pe punctul de a înregistra o creștere semnificativă a investițiilor, peste trei sferturi (78%) dintre companiile intervievate declarând că intenționează să cheltuiască mai mult pentru inițiative EHS în următorii trei ani.

„Este ușor să desconsideri inițiativele EHS, ca simple demersuri de bifare a unor obiective sau ca modalități de întărire a măsurilor de apărare împotriva riscurilor, dar realitatea este că, atunci când sunt implementate corect, inițiativele EHS reprezintă o cheie care poate aduce o valoare nebănuită pentru companii, pentru stakeholderi și pentru planetă în ansamblu. Dacă inițiativele EHS sunt realizate corect, companiile pot obține o multitudine de beneficii comerciale, operaționale și de imagine“, a declarat Jessica Wollmuth, co-lider EY Global EHS, EY Climate Change and Sustainability Services, citată în comunicat.

Planurile de sporire a investițiilor reflectă opinia larg răspândită că EHS aduce beneficii companiilor. Potrivit concluziilor studiului, aproape opt din zece companii (79%) consideră că EHS favorizează eficientizarea operațională, inclusiv creșterea productivității (cea mai importantă eficientizare pentru 14% dintre respondenți), reducerea incidentelor (13%) și creșterea inovației (9%).

Două treimi dintre companiile intervievate (65%) conștientizează valoarea comercială clară a EHS, inclusiv impactul asupra rezilienței afacerii și a reputației. Mai bine de jumătate dintre organizațiile care investesc activ în inițiative EHS (52%) au afirmat că reziliența lor a crescut ca urmare a acestor inițiative și că observă că perturbările neprevăzute ale activității au un impact redus sau inexistent asupra operațiunilor. Două treimi (67%) au declarat că abordarea lor în materie de EHS a condus la o mai mare agilitate în perioadele marcate de incertitudine.

De asemenea – afirmă autorii analizei – există o conștientizare clară a faptului că inițiativele EHS pot ajuta la protejarea imaginii câștigate cu mari eforturi. Studiul a relevat că două treimi (68%) dintre organizațiile guvernamentale și din sectorul public și trei sferturi dintre organizațiile neguvernamentale (77%) consideră EHS ca pe o modalitate de a consolida încrederea față de clienți, investitori și societate în general.

„Această recunoaștere clară a beneficiilor EHS nu se reflectă însă în planurile pe termen lung ale companiilor. Doar jumătate (50%) dintre organizațiile chestionate au declarat că acordă prioritate și investesc în EHS în cadrul strategiilor de afaceri generale. Peste o treime (36%) au afirmat că investițiile lor tind să fie determinate de nevoile imediate, iar 13% au spus că se concentrează în principal pe investiții pentru a respecta obligațiile imperative de conformitate“, precizează autorii cercetării.

Pentru acele companii care plănuiesc investiții permanente, strategia EHS este prioritatea cu cel mai înalt nivel, două cincimi (41%) declarând că aceasta este principalul lor punct de interes. Printre celelalte priorități majore se numără managementul riscurilor de sănătate și securitate (62%) și sănătatea mintală și bunăstarea angajaților (60%). Două treimi (64%) au afirmat că investesc deja în strategia EHS, iar aproape trei sferturi (71%) au indicat că intenționează să își sporească investițiile în următorii trei ani.

Studiul relevă, de asemenea, că organizațiile utilizează pe scară largă tehnologia pentru a gestiona și a își îmbunătăți practicile EHS, două treimi (64%) dispunând deja de o platformă tehnologică implementată, iar jumătate (49%) au indicat că folosesc instrumente de inteligență artificială pentru inițiativele EHS. În plus, opt din zece (81%) au spus că instrumentele precum inteligența artificială îi ajută să identifice și să soluționeze posibile lacune pentru a preîntâmpina incidente grave și încălcări ale normelor de sănătate și securitate. Cu toate acestea, doar un sfert (27%) au plasat investițiile în tehnologie printre primele trei priorități în ultimul an.

Studiul EY Global EHS Maturity Study se bazează pe un sondaj realizat de Oxford Economics. Datele au fost colectate printr-un chestionar online la care au răspuns 526 de specialiști EHS și executivi din întreaga lume. Respondenții au provenit din 34 de țări diferite și lucrează în cadrul unor organizații cu venituri sau bugete anuale de peste 500 milioane de dolari. Printre aceste organizații se numără companii listate, companii nelistate și agenții sau departamente guvernamentale. În total, cercetarea a acoperit 24 de sectoare economice diferite. 

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.