Generația Z este mai interesată de asigurări decât generațiile anterioare

Generația Z este mai interesată de asigurări decât generațiile anterioare

Numărul 44, 12-18 nov. 2025  »  Roza vânturilor

Generația Z se remarcă printr-o orientare mai pronunțată către viitor comparativ cu generațiile anterioare, ceea ce explică interesul crescut pentru diverse tipuri de asigurări, de sănătate, de călătorie (reflectând mobilitatea specifică acestei generații), de viață, auto și de locuință, conform studiilor recente realizate de NN. „Tinerii români caută soluții de protecție și asigurare care să fie ușor de înțeles, rapid de cumpărat, de preferat exclusiv online, și utile într-un context real de viață, cum ar fi un accident. În această etapă a vieții, preocupările legate de îmbolnăviri nu sunt o prioritate a tinerilor. În schimb, stilul lor de viață activ îi face să conștientizeze mai ușor posibilitatea unor accidente. De aceea, 6 din 10 tineri ar alege o asigurare care acoperă cheltuielile medicale în urma unui accident”, se menționează între-un comunicat al companiei de asigurări, citat de Agerpres.

Potrivit documentului, în România, aproximativ 1,4 milioane de tineri cu vârste între 23 și 35 de ani - reprezentând generația Z și segmentul mai tânăr al generației Y (Millennials) - locuiesc în mediul urban. Mulți dintre acești tineri locuiesc încă împreună cu părinții, iar relația strânsă cu familia contribuie la o preocupare comună pentru protecția financiară, cele două generații influențându-se reciproc în alegerile legate de asigurări.

Studiile mai arată că 33% dintre respondenții Gen Z sunt interesați de asigurările de sănătate, comparativ cu 29% dintre Millennials, 30% dintre Gen Z iau în considerare asigurările de călătorie, față de 26% dintre Millennials; și 29% dintre Gen Z se gândesc la o asigurare de viață, în timp ce 26% dintre Millennials manifestă același interes.

„Surprinzător este faptul că, pe măsură ce generațiile sunt mai recente, interesul pentru asigurări crește vizibil. Această tendință contrazice percepția tradițională conform căreia tinerii sunt mai puțin preocupați de protecția financiară, sugerând o schimbare de mentalitate în care planificarea și responsabilitatea devin valori tot mai prezente în rândul celor mai tinere generații”, se mai subliniază în comunicat.

În plus, pentru că au intrat pe piața muncii într-un context economic mai favorabil decât generațiile anterioare, tinerii manifestă o sensibilitate mai redusă față de preț. În schimb, acordă o atenție sporită valorii reale a produsului - mai ales atunci când acesta le oferă beneficii clare, este personalizat și se potrivește stilului lor de viață.

„Tinerii din România, cu vârste între 23 și 35 de ani, percep actualele produse de asigurare ca fiind orientate mai degrabă către un segment mai matur. Deși sunt interesați de acest domeniu și formează un grup urban numeros și activ, simt nevoia unor soluții care să le reflecte mai mult stilul de viață și aspirațiile. Sunt o generație de oameni activi, conectați digital, preocupați de sănătate și echilibru emoțional, dar și de autonomie financiară. Am analizat atent nevoile lor pentru a înțelege mai bine ce își doresc tinerii de la o asigurare, pentru a le putea oferi un produs cu adevărat util, care să îi protejeze în situațiile care îi preocupă cel mai mult - precum accidentele”, a explicat Gabriela Lupaș-Țicu, director general NN Asigurări, citată în comunicat.

Un procentaj de 72% dintre participanții la studiul NN au spus că preferă să cumpere o asigurare online. 88% vor să aibă acces digital, oricând, la polița lor. Iar pentru 80% dintre ei, acest acces rapid i-ar convinge să achiziționeze polița în cel mult 48 de ore.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.