Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Scopul acestui articol este acela de a înțelege importanța influenței factorilor socioculturali asupra performanței mediului de afaceri. Societatea și cultura au un impact semnificativ asupra mediului de afaceri. Diferențele culturale și sociale dintre țări constituie o provocare pentru manageri, deoarece aceștia trebuie să dobândească competențe interculturale și să anticipeze impactul tuturor factorilor socioculturali. Studiul a fost realizat în perioada 2010-2020 pe un eșantion de 28 de state din Europa, rezultatele arătând că factorii sociali precum educația, cheltuielile guvernamentale cu cercetarea-dezvoltarea sau sănătatea din PIB ori indicatorul Gini de inegalitate a veniturilor populației, dar și factorii culturali precum corupția, statul de drept și nivelul de inovare al entităților influențează semnificativ veniturile acestora și perspectiva lor de a desfășura un business în respectivul stat.
Clasificare JEL: E60, E64, C33
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte