Impactul financiar al procedurilor de refuz la plată a depăşit 30 de miliarde de dolari, la nivel global, anul trecut

Impactul financiar al procedurilor de refuz la plată a depășit 30 de miliarde de dolari, la nivel global, anul trecut

Numărul 11, 24-30 mar. 2021  »  Conectarea la era digitală

Afacerile online au pierdut, în cursul anului trecut, peste 30 de miliarde de dolari, la nivel global, cea mai mare parte fiind determinată de procedurile de refuz la plată (chargeback), relevă o analiză publicată, miercuri, de un fintech specializat în soluționarea cererilor cu privire la această procedură, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de Zen.com, la fiecare doi ani, numărul procedurilor de chargeback crește cu 41%, în contextul în care mai puțin de 30% dintre platformele de comerț electronic din Uniunea Europeană (UE) oferă garanție sau politici clare de rambursare pentru cumpărători.

Anul trecut, pe fondul pierderilor de peste 30 de miliarde de dolari, pe procedurile de refuz la plată din online, 86% dintre acestea sunt asociate cu „friendly fraud” (fraudă prietenească), o situație în care cumpărătorul plătește produsul online cu un card bancar, după care depune o cerere de chargeback pentru a-și recupera banii, din diverse motive, dar poate păstra produsul achiziționat.

Specialiștii sunt de părere că una dintre cauzele numărului ridicat de cereri de chargeback este faptul că magazinele online nu își informează clienții suficient, corect și transparent cu privire la politicile de returnare a produselor și de rambursare. „De obicei, existența unei politici clare de rambursare previne efectele neplăcute ale unor astfel de situații. De exemplu, cele mai noi date disponibile cu privire la piețele europene arată că între 41% și 64% dintre consumatori consideră că este extrem de important să aibă acces la informații clare cu privire la politica de returnare a unui produs achiziționat online. Acest lucru reflectă faptul că dacă magazinul online asigură un serviciu de suport clienți prin intermediul căruia să se poată găsi o soluție (de exemplu schimbarea unui produs), numărul cererilor de chargeback ar fi mai mic. Unele afaceri sunt mai predispuse riscurilor asociate cu chargeback-ul, în funcție de categoria de produse oferite, prețuri sau țara de origine. De exemplu, în cazul industriei modei, uneori cumpărătorii nu își pot da seama dacă produsele li se vor potrivi sau nu cu adevărat înainte să le comande”, explică sursa citată.

Datele disponibile până în prezent arată că un client care a făcut o cerere de refuz la plată, soluționată în favoarea sa, prezintă o probabilitate de nouă ori mai mare să apeleze din nou la această procedură. În plus, 40% dintre clienții care fac o astfel de solicitare vor apela la o nouă procedură de acest tip în următoarele 60 de zile.

„Există, însă, și cazuri în care refuzul la plată este folosit în scop fraudulos, infractorii apelând la această procedură pentru a câștiga bani. Această practică poate avea un impact negativ considerabil asupra comercianților. Doar în Statele Unite ale Americii, un comerciant plătește în plus 3,36 dolari pentru fiecare dolar fraudat. În astfel de situații, o politică de rambursare clară și un serviciu de suport clienți eficient nu sunt de ajuns. Totuși, stresul comercianților asociat cu refuzul la plată poate fi evitat”, menționează reprezentanții fintech-ului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.