La nivel global, trei din zece profesioniști din industria turismului vor să utilizeze tehnologii noi pentru eficiență
Numărul 36, 17-23 sep. 2025 » Conectarea la era digitală
Trei din zece profesioniștii din domeniul turismului (29%) doresc să utilizeze mai multe tehnologii pentru a-și spori eficiența la locul de muncă, iar pentru aproape jumătate (49%) instrumentele de automatizare se află în fruntea listei de dorințe, arată un raport de specialitate, citat de Agerpres. Din datele prelucrate de platforma RateHawk reiese faptul că, deși 92% dintre cei care activează în domeniul turismului declară că sunt mulțumiți de locul lor de muncă, mulți dintre ei se confruntă în continuare cu provocări operaționale majore. Astfel, cele mai mari obstacole sunt: concurența acerbă, așteptările tot mai mari ale clienților și procesul îndelungat de căutare manuală a celor mai bune oferte. În același timp, câștigarea de comisioane mai mari reprezintă o prioritate de top.
Potrivit cercetării, un sfert dintre respondenți au menționat concurența intensă drept principala lor provocare, cu o presiune tot mai mare pe piețele cu creștere rapidă, precum CCG - Consiliul de Cooperare al Golfului (49%) și Asia (30%).
Totodată, menținerea nivelului de venit dorit este al treilea cel mai dificil aspect pentru profesioniștii din domeniul turismului, 15% dintre cei chestionați identificându-l drept o preocupare cheie. În plus, 33% dintre respondenți consideră că majorarea comisioanelor este cea mai dorită schimbare.
Aproape jumătate dintre respondenți au identificat căutarea ofertelor de călătorie competitive ca fiind sarcina lor cea mai consumatoare de timp - o cifră deosebit de mare în regiunea țărilor CCG (52%) și Asia (49%), dar semnificativă și în Europa (40%), America Latină (44%) și America de Nord (39%). Alte activități importante la nivel global care consumă mult timp includ gestionarea modificărilor rezervărilor (17%) și munca administrativă repetitivă (16%).
În ceea ce privește abordarea tehnologiei în domeniu, aproape o treime dintre respondenți (29%) spun că un acces mai bun la tehnologie pentru sarcinile zilnice ar fi cea mai semnificativă schimbare la locul de muncă. Datele regionale subliniază oportunitățile din America Latină și Asia, unde cererea de noi soluții este cea mai mare (44%, respectiv 31%).
De asemenea, 19% dintre agenții de turism au declarat că adoptă cele mai noi instrumente cu dificultate, această provocare fiind evidentă în special în Asia, unde aproape un sfert dintre persoanele intervievate o menționează drept principala lor preocupare. De asemenea, aceasta este o problemă semnificativă în America Latină și America de Nord.
Printre cele mai dorite tehnologii, jumătate dintre respondenți preferă diverse instrumente de automatizare, cum ar fi noile soluții de rezervare online, CRM și mid-/back-office. Cea mai mare cerere pentru aceste soluții este înregistrată în America de Nord (61%), Europa (50%), Asia (47%) și America Latină (46%).
Conform raportului, aproximativ o treime dintre profesioniștii din domeniul turismului își exprimă interesul pentru îmbunătățirea capacităților de rezervare directă pe mobil (33%), cea mai mare cerere fiind în țările CCG (53%) și Asia (44%).
Ca răspuns la schimbarea preferințelor clienților și la tendința de personalizare, profesioniștii din domeniul turismului manifestă, de asemenea, un interes deosebit pentru instrumentele avansate de analiză și inteligență artificială (34% pentru ambele soluții). Cererea de soluții bazate pe inteligență artificială este cea mai mare în America de Nord (45%), Asia (41%), America Latină (41%) și țările CCG (35%).
„Interesul pentru diverse soluții tehnologice variază, de asemenea, în funcție de dimensiunea companiei: doar 33% dintre profesioniștii din echipe de 2-5 persoane consideră personalizarea prin inteligență artificială ca o implementare tehnologică dorită, comparativ cu 55% din companiile cu 101-500 de angajați. Întreprinderile mici optează pentru automatizarea de rutină (48%) și instrumente mobile (32%)”, precizează sursa citată.
Raportul, intitulat „Ce îi propulsează pe profesioniștii din domeniul turismului”, include răspunsuri colectate de la peste 1.300 de profesioniști din domeniul turismului din Europa, America de Nord, America Latină, Asia și din țările CCG.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Într-un turneu memorabil, Orchestra Simfonică București reinterpretează capodopere ale muzicii clasice
Constelația artelor pe „ecranele” Institutului Cultural Român
Educația prin lectură, un obiectiv major susținut prin inițiative valoroase
Toamna teatrală: un festival național la a XXXV-a ediție
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil