Ministrul Mediului: Campania

Ministrul Mediului: Campania "Reciclăm în România" și-a atins obiectivele

Telex » Știri 23 august 2023  

Campania Națională "Reciclăm în România" și-a atins obiectivele, a declarat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, el menționând că există creșteri în ceea ce privește colectarea separată cuprinse între 6% și 14%, relatează Agerpres. "Astăzi (marți, n.r.) suntem în plină desfășurare a celei de-a 8-a conferințe pe care o avem în cadrul programului «Reciclăm în România». Este evenimentul de închidere, este evenimentul unde tragem principalele concluzii pe care le putem obține după un an de desfășurare a acestui proiect. Este ziua în care nu doar că putem să concluzionăm ce a funcționat și ce nu a funcționat, dar mai ales ziua în care ne putem face planuri pentru modul în care vom comunica în viitor cu cetățenii. Din cifrele pe care mi le-au pus la dispoziție colegii mei, putem spune că această campanie și-a atins obiectivele. În ceea ce privește componenta TV a acestei campanii, am ajuns în casele a peste 8 milioane de români, ceea ce în opinia mea este un succes. De asemenea, în ceea ce privește campania din social media, am avut un rich de aproximativ 6 milioane de români", a spus Fechet.

Ministrul a participat, marți, la București, la Conferința finală "Reciclăm în România", dedicată promovării campaniei privind colectarea separată.

El a afirmat că România ar trebui să ajungă în 2035 să devieze de la depozitare 90% din deșeuri. Ministrul Mediului a explicat că doar 10% din cele 6,5 milioane de tone pe care România în prezent le generează ar trebui să mai ajungă la gropile de gunoi.

"Iar realitatea din teren, realitatea din viața de zi cu zi constată că progresul pe care statul român îl face este unul relativ modest. Băltim de multă vreme în jurul unui procent de aproximativ 13-14% în ceea ce privește colectarea selectivă, colectarea separată. Și să vă dau doar un exemplu: numai în municipiul București, în fiecare lună, ajung la groapă aproximativ 200.000 de tone de deșeuri, când noi ne propunem în 2035 să depozităm în toată România 600.000 tone/an", a precizat Mircea Fechet.

Potrivit acestuia, obiceiurile românilor s-au schimbat, iar aceștia au conștientizat într-un număr din ce în ce mai mare importanța colectării separate a deșeurilor.

"Putem să constatăm că obiceiurile românilor s-au schimbat, au conștientizat într-un număr din ce în ce mai mare importanța colectării separate a deșeurilor și avem la capitolul obiceiuri sănătoase privind colectarea separată o creștere între cele două studii sociologice, la un an distanță unul față de celălalt, la începutul campaniei și acum, de curând, la sfârșitul acestei campanii. Avem creșteri în ceea ce privește colectarea separată între 6% și 14% în funcție de tipul de ambalaj reciclabil în cauză. Una peste alta, am putea să spunem că ne-am atins obiectivul. Dincolo de drumul foarte lung pe care statul român trebuie să îl facă până când va ajunge din urmă celelalte state membre, și aș mai menționa aici fondurile din PNRR, 1,2 miliarde de euro ce vor intra în sistemele de management integrat de deșeuri din România până în anul 2026, centre pentru aport voluntar de deșeuri și insule ecologice. De asemenea, profit de această ocazie să anunț că mai e foarte puțin timp până la 30 noiembrie, data la care sistemul garanție-returnare, al doilea cel mai mare sistem din Europa, după cel al Germaniei, va reuși să devieze de la depozitare aproape 90% din cele 7 miliarde de doze, de PET-uri sau de sticle care, astăzi, din păcate, ajung în cel mai bun caz în gropile de gunoi, dar de multe ori le regăsim pe albiile cursurilor de apă, în păduri, în tot felul de lacuri, în natură, în general aruncate pe marginea drumului, lucru de care ne propunem să scăpăm", a susținut ministrul.

"Reciclăm în România" este prima campanie națională de acest tip dezvoltată de MMAP, în parteneriat cu Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), și care are drept scop creșterea gradului de informare și conștientizare a importanței colectării separate. Campania de comunicare este una integrată, difuzată la cele mai urmărite televiziuni și radiouri și cu o componentă consistentă de comunicare online și în social media, bazată pe comunicarea de spoturi educative și amuzante despre colectarea separată, care au ca țintă inclusiv copiii, adolescenții și tinerii.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.