PMB: Acces online gratuit la consultaţii medicale, la 18 spitale ale Primăriei Capitalei, prin platforma pacient.assmb.ro

PMB: Acces online gratuit la consultații medicale, la 18 spitale ale Primăriei Capitalei, prin platforma pacient.assmb.ro

Numărul 13-14, 7-22 aprilie 2020  »  Conectarea la era digitală

Primăria Capitalei, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB), anunță că a realizat „un proiect inovator care se dovedește deja a fi foarte util și actual: platforma de consultații medicale pacient.assmb.ro”. Demersul are ca scop sprijinirea pacienților cu diverse afecțiuni medicale, în contextul dificil al pandemiei de COVID-19. „Platforma este un serviciu online gratuit de evaluare medicală la distanță, unde aproape 500 de medici din peste 30 de specializări, angajați în spitalele Primăriei Capitalei, sunt la datorie pentru toți pacienții din București”, precizează PMB, într-un comunicat.

Potrivit reprezentanților municipalității, platforma este foarte ușor de utilizat: pacienții accesează site-ul pacient.assmb.ro, introduc o scurtă descriere a problemelor de sănătate pe care le au și atașează, dacă este cazul, documentele medicale relevante (rezultate analize, recomandări de la specialiști, istoric medical, bilete de ieșire din spital). Selectează spitalul, specialitatea și medicul, apoi introduc datele personale, precum și cele de contact. Răspunsul va fi primit, direct din partea medicului, în 12-24 ore, în funcție de disponibilitatea specialistului și de numărul de cazuri pe care acesta le are în analiză.

Platforma este optimizată inclusiv pentru dispozitivele de telefonie mobilă cu sistem de operare iOS sau Android.

Interfața pentru pacient este, de asemenea, accesibilă: prin simpla accesare a ferestrei de încărcare documente, telefonul deschide automat camera și pacientul trebuie doar să fotografieze documentul care trebuie transmis - spre exemplu analizele medicale -, iar fotografiile sunt preluate în sistem automat. Se elimină astfel procedurile de scanare.

„Proiectul este îmbunătățit continuu pentru a ușura atât muncă medicilor, cât și viața pacienților”, menționează PMB.

În scurtă vreme va fi disponibil inclusiv un modul video pentru consultații de specialitate în domeniul psihiatric, fiind esențial contactul vizual între medicul specialist și pacienții pe care trebuie să-i evalueze.

„Recomandăm bucureștenilor și tuturor pacienților cu istoric medical într-unul din spitalele Primăriei Capitalei să folosească cu încredere această nouă platformă online, înainte de a lua decizia de a merge la un spital. Trebuie să fim cu toții responsabili și să încercăm să nu aglomerăm unitățile medicale, în această perioadă, dacă nu este absolut necesar”, spun reprezentanții Primăriei Capitalei.

Primul spital-pilot al acestui proiect a fost Spitalul Clinic Colentina, unde implementarea platformei pacient.assmb.ro a fost făcută cu implicarea totală a dr. Horațiu Ioani, șef secție Neurochirurgie la această unitate medicală.

„La nivelul celorlalte spitale, implementarea platformei s-a realizat ulterior în doar câteva zile, ceea ce a reprezentat un adevărat tur de forță realizat grație implicării tuturor managerilor de spitale, a specialiștilor IT din ASSMB, precum și a partenenerilor Medicentrum și Lite Microsystems. Sunt disponibile statistici în timp real privind cazurile noi, cele închise sau cele aflate în lucru, dar și despre specializările accesate de pacienți, sau despre medicii care au cazuri în lucru pe platformă”, se menționează în comunicat.

Tot pe pacient.assmb.ro, solicitanții de consultații primesc suport tehnic și îndrumare privind înscrierea online.

Medicii, la rândul lor, pot transmite pacienților orice fel de documente medicale pe timpul stării de urgență, cum ar fi rețete, concedii medicale sau referate pentru comisiile de expertiză.

De asemenea, și medicii beneficiază de suport tehnic online și telefonic.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.