Articole recomandate

„Profesia contabilă în era digitală. Provocări și oportunități”, 23-24 septembrie 2016 – partea a III-a

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Materialul din acest număr al revistei reprezintă continuarea discuțiilor purtate în cadrul Sesiunii a IV-a a Congresului al XX-lea al Profesiei Contabile din România, „Inovare și folosirea tehnologiei informaționale în furnizarea serviciilor profesionale de calitate” (vezi prima parte și partea a II-a).

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016


Dincolo de Guinness Book

Eveniment

Alexandra Rizea

Atingerea oricărei cote superioare celor înscrise în Cartea Recordurilor (Guinness Book) reprezintă un eveniment în sine. Este adevărat, multe recorduri vizează domenii care, în cel mai elegant mod, pot fi numite drept ciudățenii. Când, însă, doborârea unor recorduri privește domenii vitale, putem considera că avem de-a face cu super-evenimente.

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016


Soluția europeană la simplificarea raportării financiare pentru IMM-uri

Expertiza și auditul afacerilor

Anca Mihaela Popa

Necesitatea simplificării raportării financiare pentru IMM-uri s-a simțit și în cadrul Uniunii Europene, care a încercat să găsească soluția adecvată pentru nevoile acestor tipuri de întreprinderi. Analizând cele două directive aflate la baza contabilității europene (Directiva a IV-a și Directiva a VII-a), Comisia Europeană a ajuns la concluzia că acestea trebuie actualizate pentru a fi în concordanță cu necesitățile prezente ale utilizatorilor situațiilor financiare.

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016


Conservatorism și optimism în contabilitate: prudență versus valoare justă – partea a III-a

Expertiza și auditul afacerilor

Sabina Mihalache

În prezentul material vom analiza măsura și modul în care evaluarea la valoarea justă este raportată în situațiile financiare prezentate de companiile cotate pe diverse piețe de capital, după ce în prima parte am trecut în revistă diferite abordări dezbătute în literatura de specialitate privind prudența și valoarea justă, iar în partea a doua am prezentat o analiză a diverselor politici prudențiale sau optimiste adoptate în standardele IFRS.

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016


„Expunere de motive”

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Introducerea acestei rubrici în deschiderea numărului de față al revistei noastre a fost impusă de necesitatea de a asigura procesului de comunicare acele calități fără de care este dificil și, uneori, chiar imposibil să ne înțelegem unii cu alții. Or, agresiunile la care este supusă, zi de zi, limba română, mai ales în spațiul audiovizual și în cel virtual, ne obligă să acționăm pentru a „curăța” comunicarea interumană nu numai de reziduuri, ci și de erori care deformează grav sensul cuvintelor, sintagmelor, propozițiilor și frazelor.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016


Istoria de lângă noi; leacuri contra uitării (II)

2016 - 95 de ani de existență a CECCAR

În numărul precedent am readus în atenția cititorilor momentele de început ale afirmării științei și practicii contabile aici, pe meleagurile românești. Astfel, înainte de toate, a rezultat că a existat și continuă să existe o strânsă legătură, o permanentă condiționare reciprocă între evoluția economiei și extinderea ariei de cuprindere a contabilității, simultan cu perfecționarea metodelor ei specifice.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016


„Profesia contabilă în era digitală. Provocări și oportunități”, 23-24 septembrie 2016 – partea a II-a

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Tehnologia informației potențează inovarea într-un domeniu specific dedicat serviciilor, cum este cel contabil. Aceasta nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru un business și pentru profesia contabilă. În scopul asigurării eficienței activității contabile și calității serviciilor oferite de profesioniștii contabili, este necesar ca aceștia să poată beneficia de toate avantajele pe care le oferă IT: acuratețe, securitate, capacitatea de a lucra cu volume mari de date și de a le procesa.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016


Negocierea – condiție esențială pentru obținerea performanțelor în afaceri

Agenda CECCAR

Membri ai Filialei CECCAR Brăila au participat la seminarul cu tema Negocierea – condiție esențială pentru obținerea performanțelor în afaceri, organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Brăila, în parteneriat cu Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, acțiune ce a avut loc în data de 29 martie.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.