Eurostar intenționează să introducă trenuri directe care să conecteze Marea Britanie cu Germania și Elveția
Numărul 23, 18-24 iun. 2025 » Lumea în care trăim
Eurostar intenționează să lanseze servicii directe de transport feroviar care să conecteze Marea Britanie cu Germania și Elveția, transmite DPA, preluată de Agerpres. Operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra și Paris susține că omenirea beneficiază de „noua epocă de aur a călătoriilor internaționale sustenabile”, iar de la începutul deceniului viitor vor exista legături directe de la gara londoneză St Pancras către Frankfurt și Geneva. Pe aceste rute vor circula până la 50 de trenuri noi, care vor costa aproximativ două miliarde de euro, a precizat Eurostar.
Durata călătoriei va fi de aproximativ cinci ore între Londra și Frankfurt și de cinci ore și 20 de minute între Londra și Geneva. Eurostar nu a decis încă care vor fi opririle, de exemplu Koln pentru trenurile din și spre Frankfurt, și dacă pasagerii vor putea urca și coborî pe parcursul călătoriei.
Directorul general al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a explicat că mulți pasageri preferă călătorii mai lungi cu trenul în loc de zboruri cu avionul deoarece „vor să călătorească mai sustenabil”.
Cererea pentru călătorii de afaceri și de plăcere ar urma să fie solidă, în cazul trenurilor de mare viteză care vor face legătura între Londra, Frankfurt și Geneva, care sunt „mari centre financiare”, a apreciat șeful Eurostar. Cazenave a admis că deschiderea de noi rute internaționale necesită „timp, investiții, expertiză, o mare cantitate de energie și parteneriate”, dar „nu există dubii” că vor exista noi servicii directe datorită „disponibilității Eurostar, a pasagerilor și a autorităților”.
Luna trecută, Marea Britanie și Elveția au semnat un memorandum de înțelegere care prevede înființarea de legături feroviare directe între cele două țări.
Eurostar va opera noile trenuri alături de actuala sa flotă de 17 trenuri de tip e320, astfel încât numărul total va ajunge la 67 trenuri, o creștere de 30% față de nivelul actual.
Compania a transportat anul trecut 19,5 milioane de pasageri, un avans de 5% față de 2023, în timp ce veniturile au crescut cu 2%, la două miliarde de euro.
„Vedem o cerere ridicată pentru călătorii cu trenul în Europa, mulți clienți preferând în prezent să meargă mai mult cu trenul și să se bucure de experiența unică pe care o furnizăm. Flota noastră va transforma în realitate noile destinații pentru clienți - în special trenurile directe între Londra și Germania, și, pentru prima dată, între Londra și Elveția”, a declarat Cazenave.
Eurostar este compania care în 1994 a pus în circulație trenurile TGV între Londra și continentul european prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna lui 2023, Eurostar a absorbit marca Thalys, care exploata din 1995 legăturile între Paris, Benelux și nord-vestul Germaniei.
Compania Eurostar este deținută în proporție de 55% de SNCF, compania națională de căi ferate din Franța, restul acțiunilor fiind deținute de Caisse de depot et placement du Quebec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) și compania națională de căi ferate din Belgia (5%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu” anunță un eveniment muzical fără precedent național și internațional