Cursuri online CECCAR ACADEMY
Muzeul Antipa | Ateliere distractive de Robotică și Programare în abordare STEAM

Muzeul Antipa | Ateliere distractive de Robotică și Programare în abordare STEAM

Numărul 23, 18-24 iun. 2025  »  Roza vânturilor

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și www.ȘcoalaIT.ro organizează pentru cei mici „Ateliere distractive de Robotică și Programare în abordare STEAM”. „Vara aceasta, tehnologia și știința se întâlnesc în cel mai captivant loc cu putință, la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”! Alături de specialiștii de la Școala IT, îi invităm pe micii exploratori cu vârste între 6 – 13 ani la o serie de ateliere interactive și creative, unde joaca se transformă în cunoaștere, iar curiozitatea e motorul fiecărei zile”, precizează organizatorii, într-un comunicat.

Participanții vor avea parte de o experiență de învățare STEAM completă (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică), în care tehnologia e explicată pe înțelesul lor, prin experimente, jocuri și proiecte practice.

Copiii participă zilnic, de marți până vineri, la activități captivante cu roboți educaționali, programare, electronică, realitate virtuală, modelare și imprimare 3D, dar și art & craft pentru stimularea creativității.

Fiecare modul săptămânal are o temă diferită și un proiect unic, pe care copiii îl iau acasă (cu excepția modulelor IV și V).

Atelierele distractive de Robotică și Programare în abordare STEAM se desfășoară de marți până vineri, în Sala Atelier a Muzeului Antipa.

Succesiunea modulelor este următoarea:

▪ Modul I – Lumina

  • 24 – 27 iunie 2025, între orele 13:00 – 14:30;
  • 29 iulie – 1 august 2025, între orele 13:00 – 14:30;

Vor fi abordate următoarele teme: Surse de lumină naturale și artificiale; Anatomia ochiului uman (machetă printată 3D); Culorile luminii albe și descompunerea prin prismă; Reflexie și refracție; Vedere 3D și imagini stereoscopice; Rolul luminii în natură; Detecția luminii cu ajutorul roboților și programarea acestora în blocuri de comenzi sau prin desen.

Tehnologiile și echipamentele utilizate includ: roboți educaționali Fable Shape Robotics, roboți educaționali Ozobot, căști de realitate virtulă și augmentată (căști ClassVR, exclusiv educaționale), imprimare 3D, modelare cu creion 3D, experimente optice cu surse laser/LED, truse optice școlare, simulatoare sotfware, discul lui Newton, ochelari 3D.

▪  Modul II – Sunetul

  • 1 – 4 iulie 2025, între orele 13:00 – 14:30;
  • 5 – 8 august 2025, între orele 10:15 – 11:45;

Vor fi abordate următoarele teme: Ce este sunetul și cum se propagă; Anatomia urechii și percepția auditivă (machetă printată 3D); Codul Morse și semnale sonore; Aplicații în natură și tehnologie; Sunetul în muzică și creație artistică; Detecția și generarea sunetului cu ajutorul roboților și programarea acestora în blocuri de comenzi.

 ▪ Modul III – Mecanisme de mișcare

  • 8 – 11 iulie 2025, între orele 13:00 – 14:30;
  • 19 – 22 august 2025, între orele 10:15 – 11:45;

Vor fi abordate următoarele teme: Mișcarea mecanică și observarea ei; Transmisii: roți, axe, curele (modele printate 3D); Motoarele în robotică; Controlul direcției și testarea pe trasee; Aplicații în transport și industrie; Construcția de subansambluri robotice, mecanice, cu motor; Programarea roboților și a subansamblurilor robotice în blocuri de comenzi.

▪ Modul IV – Plantele și viața

  • 15 – 18 iulie 2025, între orele 13:00 – 14:30;
  • 26 – 29 august 2025, între orele 13:00 – 14:30;

Vor fi abordate următoarele teme: Structura plantelor; Ciclul de viață; Fotosinteza; Rolul plantelor în natură și ecosisteme; Tehnologia în agricultură; Programarea roboților pentru monitorizarea și îngrijirea plantelor.

▪ Modul V – Casa inteligentă

  • 22 – 25 iulie 2025, între orele 13:00 – 14:30;
  • 2 – 5 septembrie 2025, între orele 13:00 – 14:30.

Vor fi abordate următoarele teme: Ce este o casă inteligentă; Detectarea mișcării, luminii, sunetului; Automatizări simple: lumină, alarmă, afișaj; Programarea condiționată (dacă…atunci…); Economia de energie prin tehnologie; Electronică și programare.

Taxa de participare este:

Modul – 300 lei/participant;

Modul – 550 lei/ doi frați;

Pachet 2 module – 550 lei/participant;

Pachet 2 module – 1000 lei/doi frați;

1 ședință – 80 lei/participant;

1 ședință – 150 lei/doi frați;

1 ședință – 200 lei/trei frați.

Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/ în limita locurilor disponibile.

După completarea formularului, veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita taxa de participare prin https://antipa.bilet.ro/. Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.

Pentru formarea unei grupe, este necesar un număr de minimum 6 participanți.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.