Peste 7.000 de solicitări telefonice au fost soluționate, în primul semestru, de Call Center-ul ASF
Telex » Știri
28 iulie, 9:29
Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat, în primul semestru al anului, 7.039 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în ușoară creștere față de aceeași perioadă din anul precedent, a anunțat ASF, într-un comunicat citat de Agerpres. Din analiza apelurilor primite a rezultat că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se menține pe un trend ascendent.
Potrivit sursei citate, peste 90% din consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite de la experții Call Center-ului ASF, potrivit sondajului realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare”. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 92,27% consumatori mulțumiți pe parcursul primului semestru din acest an.
Evoluția numărului de apeluri primite, distribuite pe zone de interes, comparativ cu perioada similară din 2024 a fost următoarea: pensii private - 3.258 apeluri (46,29%), în creștere cu 2,32%; asigurări-reasigurări - 2.396 apeluri (34,04%), în scădere cu 0,33%; instrumente și investiții financiare - 171 apeluri (2,43%), în scădere cu 11,86%; entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin) - 84 apeluri (1,19%), în scădere cu 17,65%; alte informații - 1.120 apeluri (15,91%) în creștere cu 13,13%; limba engleză - 10 apeluri (0,14%), în scădere cu 41,18%.
Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste 85% din apelurile primite au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 11% între 5 și 15 minute, iar aproape 3% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 15 minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.
Specialiștii din cadrul Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în primul semestru 1.221 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 659 de consumatori au beneficiat de asistență de specialitate la sediul ASF.
„Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi”, se menționează în comunicat.
Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluționare a cererilor, a solicitărilor de informații și a petițiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalitățile legale privind depunerea și completarea documentației, în vederea soluționării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.
Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la 0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.
Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea națională, înființată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea și supravegherea piețelor asigurărilor, a pensiilor private, precum și a pieței de capital.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte