MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
Sectorul retail, cel mai mare nivel de satisfacție în domeniul AI; la polul opus, serviciile BFSI

Sectorul retail, cel mai mare nivel de satisfacție în domeniul AI; la polul opus, serviciile BFSI

Numărul 40, 15-21 oct. 2025  »  Conectarea la era digitală

Sectorul retail înregistrează cel mai ridicat nivel de satisfacție în domeniul Inteligenței Artificiale (AI), cu 96% dintre implementări care îndeplinesc sau depășesc așteptările, în timp ce sectorul bancar, al serviciilor financiare și al asigurărilor (BFSI) alocă cel mai mic procentaj din investițiile viitoare pentru AI Generativ, cu o pondere de 38%, arată un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Conform datelor centralizate de specialiștii Lenovo, sectorul serviciilor medicale înregistrează cea mai mare creștere a investițiilor în AI, în 2025, de 169%.

Dintre toate sectoarele analizate, cel al serviciilor bancare, financiare și de asigurări se remarcă prin prudență, context în care doar 7% dintre organizații au adoptat AI, în timp ce 38% dintre bugetele alocate acestei noi tehnologii sunt destinate GenAI, în acest an.

Totodată, companiile BFSI au raportat cea mai mare rată de proiecte AI, depășind așteptările (33%), iar un tipar similar se observă și în sectorul retail, unde 61% dintre organizații se află încă în faza-pilot. „În ciuda unei creșteri a cheltuielilor sub medie (97%), sectorul a raportat un procent de 96% de implementări AI care au îndeplinit sau au depășit așteptările, cel mai mare scor cumulat al gradului de satisfacție dintre toate industriile analizate”, notează realizatorii studiului.

Pe de altă parte, sectorul serviciilor medicale a planificat o creștere de 169% a cheltuielilor pentru AI, în anul curent, cel mai mare salt dintre toate industriile.

„Însă aceste investiții nu se traduc automat în succes. În prezent, sectorul serviciilor medicale are cea mai scăzută rată de adopție a inteligenței artificiale și cea mai mare pondere a organizațiilor care raportează că inteligența artificială nu a îndeplinit așteptările. Această discrepanță sugerează că, deși industria investește masiv, este posibil să nu dispună de expertiza internă sau de strategia necesară pentru a implementa eficient tehnologia AI și că ar putea avea nevoie de un sprijin mai mare și de consiliere externă pentru a se asigura de reușită”, menționează sursa citată.

Studiul CIO Playbook 2025 a fost realizat în colaborare cu IDC pe un eșantion de 620 de factori de decizie din domeniul IT din nouă piețe (Danemarca, Europa de Est, Franța, Germania, Italia, Orientul Mijlociu, Olanda, Spania și Regatul Unit).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.