MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
Sudul Capitalei, un pol de dezvoltare urbană în plină expansiune

Sudul Capitalei, un pol de dezvoltare urbană în plină expansiune

Numărul 23, 18-24 iun. 2025  »  Analize și sinteze

Sudul Capitalei nu mai este o zonă periferică ignorată, ci un pol de dezvoltare urbană în plină expansiune, iar investițiile majore în infrastructură, proiectele rezidențiale moderne și extinderea serviciilor transformă această zonă într-o alegere viabilă pentru locuitori și o oportunitate strategică pentru investitori, relevă un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research, citat de Agerpres.

Astfel, 55% dintre participanții la studiu ar lua în considerare achiziționarea unei locuințe în sud, dacă prețul și facilitățile sunt competitive. Această deschidere este mai pronunțată în rândul tinerilor și al persoanelor sub 44 de ani, ceea ce indică o schimbare a percepției în funcție de generații. Existența spațiilor verzi, a locurilor de parcare și a multor facilități în proximitate sunt principalele argumente pentru care respondenții sunt deschiși să achiziționeze un apartament în sudul Capitalei.

Interesul în creștere pentru proprietăți în sudul Bucureștiului se datorează în primul rând proiectelor de infrastructură care restructurează fundamental zona. Extinderea rețelei de metrou prin Linia M4, cu investiții de 2,5 miliarde de euro, și construcția noului Aeroport București Sud, estimat la peste 2 miliarde de euro, reconfigurează harta de accesibilitate. Aceste proiecte strategice, combinate cu modernizarea rețelei rutiere, transformă sudul Capitalei într-un punct nodal al transportului regional, arată studiul.

De asemenea, confortul de locuire începe cu o fundație solidă și o construcție durabilă, argument susținut de date: 60% dintre respondenți consideră calitatea construcției drept cel mai important factor în achiziția unei locuințe, urmat de prețul competitiv - pentru care au optat 55% și accesul la transport public, menționat de 47%. Tinerii sub 35 de ani și persoanele peste 55 de ani sunt cei mai atenți la calitatea construcției și la preț. Pentru 6 din 10 respondenți, prețurile mai accesibile sunt principalul avantaj al locuirii în sudul Bucureștiului - percepție mai pronunțată în rândul bărbaților și al persoanelor peste 45 de ani - în timp ce alte beneficii menționate sunt accesul rapid către ieșirea din oraș (32%), prezența dezvoltărilor rezidențiale moderne (29%) și apropierea de spațiile verzi (28%).

Cercetarea arată că 59% dintre respondenți consideră facilitățile integrate drept factor esențial în alegerea unei locuințe. Principalele trei facilități esențiale pentru un stil de viață modern într-un ansamblu rezidențial sunt parcările (pentru 38% dintre respondenți), siguranța și securitatea ansamblului (36%), urmate de existența în proximitate a grădinițelor și școlilor (31%).

„Studiul realizat de Reveal Marketing Research evidențiază o schimbare clară de paradigmă în percepția locuirii în sudul Capitalei. Datele arată că sudul nu mai este privit ca o zonă periferică, ci ca o alternativă viabilă și atractivă, susținută de investiții strategice, facilități moderne și un raport calitate-preț convingător. Această transformare este alimentată de nevoile reale ale noii generații de cumpărători, dar și de viziunea dezvoltatorilor care investesc în comunități sustenabil”, a declarat directorul general al Reveal Marketing Research, Marius Luican, citat în comunicat.

Un aspect remarcabil este faptul că tinerii sub 35 de ani (43%), dar și categoria de vârstă 35-44 ani (65%) se arată extrem de interesați de regiunea de sud, considerând că are potențial și poate fi o opțiune pentru achiziție personală sau investiție. Bărbații sunt deosebit de receptivi la oportunitățile oferite de zonă. Regiunea de sud București - Ilfov devine astfel atractivă atât pentru locuire, cât și pentru generarea de venit pasiv prin închiriere sau aprecierea valorii imobiliare.

Într-un context economic în care prudența în investiții este vitală, un apartament achiziționat în sudul Capitalei oferă un raport calitate-preț excelent, dar și perspective de creștere susținută, consideră autorii studiului.

Studiu Reveal Marketing Research s-a desfășurat online pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din București-Ilfov. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.